خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

برنامه ششم باید خواسته‌های کارگران را تامین‌ کند

به گفته رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی قانون برنامه ششم توسعه باید به‌گونه‌ای به تصویب نهایی مجلس برسد که مفاد آن تامین‌کننده خواسته‌های حداقلی جامعه کارگری باشد.

«علیرضا محجوب» با بیان این مطلب در مراسم جشنی که شب گذشته از سوی جمعی از کارگران تهرانی به مناسبت چهارمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: امیدورایم در مجلس شورای اسلامی بتوانیم برنامه ششم توسعه را با همان رویکردی که در برنامه پنجم توسعه دنبال شد، تصویب کنیم.

وی یادآور شد: آنزمان مجلس شورای اسلامی قانون پنجم توسعه را به گونه‌ای نوشته شد که در لا‌به لای مفادمصوب آن، صدای اعتراض کارگران در خصوص به‌خطر افتادن دغدغه تامین معاش و حداقل‌های قانونی به گوش مسئولا برسد.

دبیر کل خانه کارگر بابیان اینکه توجه به تامین خواسته‌های همه مردم خصوصا اقشار آسیب یکی از معیارهای با ارزشی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمد، افزود: برگزاری مراسم جشن تنها صورت ظاهری و نمادین انقلاب است و صورت دیگر انقلاب اسلامی که باید ادامه داشته باشد، برخورد نقدانه و استدلالی با مسائلی است که به پیگیری قانونی مطالبات مردم مربوط می‌شود.

در ادامه این مراسم «محمد حسن طریقت منفرد»، وزیر پیشین بهداشت درمان و آموزش پزشکی و از اعضای پیشین هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: بعد از انقلاب شرایطی به وجود آمد که کارگران بتوانند بار دیگر استقلال صندوق بیمه‌ درمانی سازمان تامین اجتماعی را بدست بیاورند،

وی افزود: اگرچه تاسیس صندوق بیمه‌های اجتماعی در ایران به سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط می‌شود اما براساس طرحی که در سالهای ابتدایی دهه 50 به مجلس و دولت وقت تحمیل شد، اختیار صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی به پزشکانی که عهده‌دار اداره وزارت بهداشت شدند سپرده شد و در عکل کارگران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی موظف شدند تا براساس تعرفه‌هایی که پزشکان تعیین می کنند هزینه‌های درمانی کل جامعه را پرداخت کنند.

طریقت‌ منفرد افزود: خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی و خاتمه جنگ تحمیلی شرایط کشور به نفع کارگران تغییر کرد و دولت و مجلس وقت بار دیگر اختیار اداره صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی را به خود کارگران بازگردادند.

آخرین بهداشت کابینه دهم با بیان اینکه باگذشت نزدیک به بیست و پنج سال از اعاده استقلال صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی هنوز تلاش‌های پزشکان حاکم در وزارت بهداشت برای دستیابی به منابع صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی ادامه دارد، افزود: هرچند موضوع ادغام صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول نظام سلامت منتفی شده است اما تازمانی که پزشکان مدیریت نظام درمانی کشور را برعهده دارند امکان تکرار تجربه تلخ سالهای دهه 50 ادامه دارد.

کد خبر : ۳۴۴۳۰۶