خبرگزاری کار ایران

آمادگی سازمان تامین اجتماعی برای صادرات دارو به جمهوری آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۳۴۰

در دیدار مسئولان سازمان تامین اجتماعی ایران و آذربایجان بر لزوم سرمایه‌گذاری به منظور صادرات و تولید دارو بین دو کشور تاکید شد.

به گزارش ایلنا، رضا راعی قائم‌مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که در راس یک هیات اقتصادی به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، در دیدار با شاهین مصطفی‌اف وزیر اقتصاد این کشور آمادگی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی را برای صادرات و تولید دارو در جمهوری آذربایجان اعلام کرد.

در این دیدار که کامبیز امجدی مدیرعامل شرکت داروپخش از بخش خصوصی صنایع دارویی ایران نیز حضور داشت، بازاریابی و صادرات محصولات دارویی ایران به آذربایجان و تامین داروهای مورد نیاز این کشور، تبادل اطلاعات و انتقال دانش فنی تولید دارو و مواد موثر دارویی و همچنین انجام پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری برای تولید دارو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

راعی در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشورهای پیش‌رو در زمینه تولید داروست که حدود 95 درصد نیازهای دارویی کشور را برآورده می‌کند و با توجه به سیاست دولت آذربایجان در تامین دارو و بومی‌سازی تولید این محصول، همکاری بین شرکت‌های دارویی دو کشور می‌تواند موجب تقویت روابط در این زمینه شود.

وی همچنین به معرفی سازمان تامین اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: تامین اجتماعی بیش از 40 میلیون نفر از جمعیت ایران را تحت پوشش دارد و سیستم بیمه‌ای آن بر اساس مزایای تعریف‌شده (DB) است.

قائم‌مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به مقوله سرمایه‌گذاری در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی دارای 9 شرکت هلدینگ در زمینه‌های مختلف از جمله گاز، پتروشیمی، سیمان و داروست.

راعی ادامه داد: 40 درصد از نیاز دارویی کشور توسط سازمان تامین اجتماعی تولید می‌شود و این سازمان با بیش از 40 هزار مرکز درمانی خصوصی، دانشگاهی و دولتی در کشور طرف قرار داد است.

وزیر اقتصاد آذربایجان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از توسعه مناسبات دوجانبه، موفقیت ایران در مذاکره با قدرت‌های جهانی و به نتیجه رسیدن برجام را گامی بزرگ در جهت توسعه ایران دانست.

وی آمادگی کامل کشورش در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه دارو را اعلام و خاطرنشان کرد: به دور از هر گونه اغراق و بزرگنمایی باید اذعان کنم که هم اکنون کشور ایران یک شریک اقتصادی مورد اعتماد برای همسایگان است.

مصطفی اف همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات کارشناسانه دو کشور هر چه زودتر به انعقاد قرارداد و آغاز همکاری کلان اقتصادی منجر شود.

راعی در دیدار با نیازی نوروز اف وزیر بهداشت جمهوری آذربایجان نیز درباره چگونگی سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری سلامت و ساخت بیمارستان و شرکت‌های دارویی تبادل نظر کرد.

همچنین وزیر بهداشت آذربایجان با اشاره به اهمیت الگوبرداری از تجربیات ایران، از پیشنهادهای مطرح‌شده استقبال کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز