خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

تقویت حمایت اجتماعی کارگران از مسیر اقتصاد مقاومتی می‌گذرد

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۷۴۴

رئیس فراکسیون کارگرای مجلس شورای اسلامی گفت: تنها با پیمودن مسیر اقتصاد مقاومتی در دوران پساتحریم است که می‌توانیم شاهد پایان یافتن تورم رکودی و بازگشت رونق تولید و تقویت حمایت‌های اجتماعی کارگران باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا محجوب» که ظهر امروز (سه شنبه 20 بهمن) به عنوان میهمان در مراسم جشن انقلاب کارگران کارخانه داروپخش حضور داشت؛ در توضیح حرکت‌هایی که از زمان انجام توافق هسته‌ای و به اجرا درآمدن برجام توسط دولت صورت گرفته است؛ گفت: دولت سه دسته اقدامات را پس از تحریم‌ها درنظر داشت.

وی ادامه داد:اول اقدامات دیپلماتیک که منجر به تصویب برجام شد و دوم اقدامات دولت برای حفظ امنیت کشور و اقدام سوم نیز حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس افزود: آنچه که دولت در مسیر برجام قصد انجام آن را دارد نجات اقتصاد بیماری است که کمر آن در رکود و تحریم‌های بین‌المللی شکسته است.

وی با اشاره به خروج ایران از بند هفت شورای امنیت گفت: هیچ کشوری پیش از این بدون جنگ از بند هفت خارج نشده بود.

دبیرکل خانه کارگر بابیان اینکه در سال‌های ۹۱ و ۹۲ درآمدهای ارزی ایران به ترتیب ۱۲۶ و ۱۱۵ میلیارد دلار شده بود اما نرخ ارز در بازار داخل کشور تا سه برابر افزایش یافته بود، گفت: در دو سال گذشته درآمدمان نصف آن زمان شده است با یک ثبات نسبی بهای ارز مواجه هستیم.

محجوب افزود: البته نمی‌توان مدعی شد که وضعیت موجود به سود کارگران بوده است و به همین دلیل از دولت انتظار می‌رود که در جهت بهبود وضعیت معیشتی کارگران گام بردارد.

وی گفت: کارگران امیدوارند که با تدبیر دولت، شاهد از بین رفتن گره تورم و رکود اقتصادی باشند و انتظار دارند شاهد بهبود وضعیت معیشتی جامعه و به ویژه کارگران باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز