خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای عالی کار مطرح شد:

بررسی راهکارهای افزایش مزد ۹۵ براساس سبد معیشت

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۹۴۵

یک فعال کارگری گفت: در جلسه راهکارهای افزایش مزد ۹۵شورای عالی کار که صبح امروز برگزار شد ،اعضای شورای عالی کار بر ملاک قرار دادن هزینه سبد معیشت خانوار کارگری به توافق رسیدند.

«علی خدایی» با تاکید این خبر به ایلنا گفت: جلسه صبح امروز چهارشنبه (بیست و هشتم بهمن ماه) در وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی و با حضور اعضای اصلی و مشاورین هرسه گروه دولت، کارفرمایی و کارگری تشکیل شد.

مسئول کارگروه مزد سال ۹۵ کانون عالی شوراهای اسلامی کار، افزود: در این جلسه بررسی راهکارهای افزایش دستمزد  و گزارش کارگروه‌های تخصصی مزد و توافقاتی که تا کنون حاصل شده و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد،مطرح شد.

خدایی گفت:در ‌‌پایان جلسه امروز،اجماع هر سه گروه اعضا شورای عالی کار؛(دولت،کارگری، کارفرمایی ) حداقل‌های معیشت و سبد هزینه معیشت خانوار کارگری را به عنوان ملاک تعیین مزد  ۹۵تصویب کردند.

وی تصریح کرد: در این جلسه عدد و رقم هزینه‌های خانوار مطرح شد تا در جلسات بعدی به عنوان پایه مذاکرات مزدی و تصمیم گیری شورای عالی کار قرار گیرد.

خدایی افزود: نتیجه این جلسه، پایه مذاکرات مزد بود که به کمیته تخصصی مزد واگذار شد تا جمع بندی تخصصی بر روی آن انجام شود و نتیجه نهایی آن در جلسه آتی به شورای عالی کار اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز