خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی خبرداد:

بی‌اطلاعی هیات‌امنای تامین‌اجتماعی از ادغام صندوق فولاد

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۰۳۶

عضو هیات امنای تامین اجتماعی گفت: دولت درحالی در لایحه برنامه ششم توسعه، پیشنهاد موضوع ادغام صندوق بازنشستگی فولاد در سازمان تامین اجتماعی را مطرح کرده است که هنوز هیات امنای این سازمان از این تصمیم بی‌اطلاعند.

«اولیا علی بیگی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: طبق اساسنامه سازمان تامین اجتماعی مجموعه صندوق‌های این سازمان از بدو تاسیس تاکنون به عنوان یک موسسه عمومی غیر دولتی فعالیت کرده‌اند و بنابراین دولت نمی‌تواند خودسرانه برای نقل انتقال منابع و دارایی‌های این سازمان در سایر صندوق های ارائه دهنده خدمات بیمه‌های اجتماعی تصمیم گیری کند.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: برخلاف سایر صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی که تاکنون از محل اعتبارات عمومی دولتی تزریق مالی شده‌اند، مجموعه صندوق‌های تشکیل دهنده سازمان تامین اجتماعی از محل پرداخت حق بیمه‌های کارگران شاغل و بازنشسته پشتیبانی مالی شده‌اند.

وی افزود: هیچ کسی از جزئیات مالی صندوق بازنشستگی فولاد خبر ندارد و تنها موضوعی که همگان از آن آگاه هستند این است که این صندوق به دلیل مشکلات مالی که دارد نمی تواند به اعضای خود براساس تعرفه‌های کنونی ارائه خدمت کند.

علی بیگی افزود: همانقدر که بازنشستگان صندوق فولاد خواهان به روز شدن مطالبات مزدی خود هستند، کارگران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیز از اینکه دولت می خواهد با پیش کشیدن موضوع ادغام از منابع این سازمان برای پرداخت مطالبات مزدی بازنشستگان فولاد استفاده کند نارضی هستند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر خود سازمان تامین اجتماعی برای انجام تعهدات بیمه‌ای خود با انبوهی از مشکلات مالی و اعتباری مواجه است، افزود: بارها در جلساتی که با وزیر کار داشتیم  در مورد ادغام این صندوق‌های ورشکسته و تبعات آن هشدار دادیم و از وزیر این قول را گرفیم که ادغام صندوق فولاد انجام نشود.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور افزود: دولت‌ها همواره تعهداتی بر دوش سازمان گذاشته اند بدون آنکه منابع و محل اعتبارات آن را مشخص کنند. از این رو  نباید برای تامین اجتماعی مزاحمت ایجاد کنند و ماحصل دسترنج کارگران را نابود کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز