خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

بیمه کارگران ساختمانی قطع شدنی نیست

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۵۸۵

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر اینکه بیمه کارگران ساختمانی را به هیچ عنوان نمی توان قطع کرد گفت: از سال 1389 که قانون بیمه کارگران ساختمانی اجرا شد عده ای مدام سعی کردند که به این قانون هجوم ببرند و آن را متوقف کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا محجوب که در جمع کارگران ساختمانی در حسینیه خانکی ها  محله لشکر شرقی نظام آباد سخنرانی می کرد، افزود: از این رو قانون رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی را تدوین کردیم تا کسی نتواند مانع بیمه شدن کارگران ساختمانی شود و در صورت تخلف جریمه و دادگاهی شود.

محجوب با بیان اینکه   سهمیه بندی برای بیمه کارگران ساختمانی غیر قابل قبول است، اظهار داشت: در قانون آمده هر کارگری که اشتغال وی احراز و دارای کارت مهارت باشد باید بیمه شود، اما متاسفانه شعب تامین اجتماعی از این عادت دست نکشیده اند.

دبیرکل خانه کارگر افزود: شهرداری ها طبق قانون مکلفند  مراکزی برای ساماندهی کارگران ساختمانی ایجاد کنند تا تامین اجتماعی اشتغال کارگر ساختمانی را احراز کند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنیان گذار انقلاب تاکید کرده بودند که مجلس باید قشر مستضعف را نمایندگی کند، گفت: در سالهای اخیر شاهد بروز انحرافاتی در این خصوص بوده‌ایم که از جمله این موارد تعیین مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد به عنوان شرط نام‌نویسی نامزدان انتخابات مجلس است.

محجوب با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مجلس اعیان نیست و همه باید انتخاب کنند و انتخاب شوند، ادامه داد: متاسفانه در اصلاح قانون انتخابات مجلس به این مسئله توجه نشد و در نتیجه براساس تغییرات جدید بسیاری از خدمتگزاران ملت  فرصت حضور در صحن خانه ملت را از دست دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز