خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران کاشی ایرانا:

نهاد کارفرمایی صنعت کاشی برای تعدیل چراغ سبز ندهد

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۶۲۳

یک فعال صنفی کاشی و سرامیک در ارتباط با نامه انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک گفت: مراقب باشیم این مداخله نا به‌جا و بی رویه، دستاویز تعدیل و زیرپاگذاشتن حقوق کارگران قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «عزیزه شریفی»، نماینده کارگران کاشی ایرانا در در ارتباط با نامه اخیر انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک خطاب به تولیدکنندگان مبنی بر تعطیلی واحد‌ها به مدت سه ماه گفت: این نخستین بار نیست که انجمن صنفی مذکور با انتشار چنین نامه‌هایی باعث مختل شدن روابط کار و تشویش افکار کارگران شاغل در کارخانه‌های کاشی سازی شده است.

وی از نامه قبلی که انجمن صنفی تولید کنندگان کاشی و سرامیک در آذرماه سال جاری با موضوع کاهش پنجاه درصدی خط تولید منتشر بود به عنوان شاهد مثال یاد کرد و  گفت: مجموع محتوای این دو نامه و به ویژه نامه اخیر که در آن به واحدهای تولیدی کاشی توصیه می‌کند فعالیت خط تولید را سه ماه تعطیل کنند، به راحتی می‌تواند دستاویزی برای تعدیل قرار بگیرد.

این فعال کارگری که عقیده دارد چنین مکاتباتی به نوعی چراغ سبز تعدیل تلقی می‌شود، در تشریح این مطلب گفت: با تعطیلی تولید، قیمت تمام شده اجناس افزایش می‌یابد و طبیعی است که کارفرمایان برای کاهش هزینه‌های جاری، به فکر تعدیل کارگران بیافتند.

وی ادامه داد: فعالان جامعه کارگری باید مراقب این مساله باشند و نگذارند کارگران صنعت کاشی با مداخله بیش از حد انجمن صنفی کارفرمایی، بیش از این متضرر شوند.

شریفی با بیان این مطلب که در نیمه دوم سال جاری ۱۵۹ کارگر کاشی ایرانا تعدیل شده‌اند گفت: بخش اعظم مشکلات فعلی در صنعت کاشی ناشی از مدیریت‌ اشتباه و عدم به کارگیری متدهای افزایش بهره وری است و باید این مساله چاره اندیشی شود.

وی با طرح این پرسش که آیا این انجمن صنفی کارفرمایی که اینگونه مداخله می‌کند می‌تواند پاسخگوی مشکلات خانوارهای کارگران شاغل در صنعت کاشی باشد گفت: انجمن‌های کارفرمایی بدون توجه به مشکلات جامعه کارگری، به جای رایزنی با مسئولان و تلاش برای کارآفرینی در جامعه، معیشت کارگران را هدف گرفته‌اند و به این وسیله می‌خواهند از جیب کارگران جلوی ضرر صاحبان سرمایه را بگیرند.

این فعال کارگری افزود: بهتر است این انجمن به جای ارائه راهکارهای تعدیلی به خلاقیت در مدیریت و کنترل بازار و ارائه راهکارهای درست و سازنده بپردازد.

شریفی در پایان تاکید کرد: کارگران صنعت کاشی در سالهای رونق، شریک سود نبودند ولی متاسفانه اکنون هزینه ضرر‌ها بر دوش این قشر افتاده است و این به هیچ وجه عادلانه نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز