خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس تامین اجتماعی مطرح کرد:

افزایش توان سازمان تامین اجتماعی در گرو افزایش حداقل دستمزد

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۰۱۸

یک کارشناس تامین اجتماعی معتقد است: توان بالقوه تامین اجتماعی در افزایش مستمری ها در گرو افزایش درآمدهای این سازمان از محل افزایش حداقل دستمزد کارگران است.

«فرشید یزدانی»، کارشناس تامین اجتماعی در گفتگو با ایلنا بیان این مطلب که افزایش مستمری بازنشستگان مصوبه دولت است و معمولا رابطه مستقیمی با نرخ افزایش دستمزد کارگران دارد گفت: در بحث توانایی‌های سازمان تامین اجتماعی نسبت منابع و مصارف را باید در نظر گرفت.

وی افزود: افزایش حداقل دستمزد کارگران، تاثیرگذارترین عامل در افزایش سطح منابع سازمان است چرا که سطح ورودی های مالی سازمان را بالا می برد.

وی ادامه داد: و تنها در این صورت است که سازمان توان بالقوه لازم برای افزایش مستمری بازنشستگان را پیدا خواهد کرد.

یزدانی در ادامه با تاکید بر لزوم افزایش واقعی دستمزدها گفت: اگر دستمزدهای کارگران عادلانه افزایش نیابد و نتواند شکاف عمیق میان درآمد و هزینه های خانوارهای کارگری را پرکند، بالطبع نمی توان به افزایش عادلانه مستمری بازنشستگان نیز امید بست.

این کارشناس تامین اجتماعی در ارتباط با سبد معیشت خانوارهای مستمری بگیر گفت: معمولا در خانوارهای مستمری بگیر ترکیب خانواده از نظر گروه سنی بالاتر است و همین مساله تا حدودی هزینه های خانوار و نیاز به خدمات حمایتی را افزایش می دهد.  

وی ادامه داد: به عبارتی بازنشستگان هم درگیر مشکلات معیشتی بیشتری هستند و هم به خدمات درمانی پیشرفته و در دسترس نیازمندند.

یزدانی پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی را یکی دیگر از عوامل مهم در بالابردن توان سازمان برشمرد و گفت: اگر دولت بدهی های خود را پرداخت کند، سطح ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی ارتقاء می یابد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر، با پرداخت بدهی های دولت، سازمان تامین اجتماعی خدمات درمانی و غیردرمانی بهتری ارائه خواهد کرد و  درنتیجه توان ارائه خدمات به بازنشستگان افزایش می یابد.  

یزدانی افزود: متاسفانه باید بگوییم در حال حاضردولت هیچ برنامه مدونی برای پرداخت بدهی ها در آینده نزدیک ندارد و این نگران کننده است.

این کارشناس تامین اجتماعی در پایان تصریح کرد: از آنجا که رابطه مستقیمی میان افزایش دستمزد کارگران و افزایش مستمری بازنشستگان وجود دارد، در حال حاضر باید امیدوار بود مذاکرات مزدی در  شورای عالی کاربه نفع کارگران خاتمه یابد و دستمزدها عادلانه افزایش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز