خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:

راهبرد سازمان، افزایش مستمری ها بیش از نرخ تورم است

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۳۷۳

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: راهبرد و استراتژی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران بیش از نرخ تورم و حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است.

سیدتقی نوربخش، در نشست امروز صبح با خبرنگاران در محل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسش اختصاصی ایلنا گفت: افزایش سالانه مستمری‌ها بر اساس دو ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس این دو ماده قانونی، افزایش مستمری‌ها بایستی متناسب با نرخ تورم تعیین شود به گونه‌ای که مستمری بازنشستگان بیش از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار باشد.

نوربخش افزود: اما سیاست کلی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم افزایش مستمری‌ها بیش از نرخ تورم است تنها با اتخاذ این رویکرد است که عقب ماندگی تاریخی مستمری‌های بازنشستگان جبران می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال نیز به طور قطع افزایش مستمری‌ها بیش از نرخ تورم و بیش از نرخ افزایش دستمزد کارگران خواهد بود.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که در دولت یازدهم در مجموع ۶۵ درصد مستمری‌ها افزایش یافته است و این درحالیست که در ۸ سال استقرار دولت نهم و دهم مستمری‌ها فقط ۴۳ درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: اگر قرار باشد یک جهش در مستمری‌ها صورت بگیرد باید دولت در بودجه سالانه دولت مصوب شود که در حال حاضر چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

نوربخش در پایان گفت: باید منتظر نتایج شورای عالی دستمزد بمانیم و پس از آن در مورد نرخ دقیق افزایش مستمری بازنشستگان تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز