خبرگزاری کار ایران

دیروز و امروز صورت گرفت:

اعتراض کارگران رینگ مشهد به کاهش مزایای شغلی

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۴۰۷

از روز گذشته (دوشنبه سوم اسفند ماه) تا کنون کارگران کارخانه رینگ سازی مشهد برای پیگیری معوقات مزد خود در اعتراض صنفی به سر می‌برند.

کارگران این واحد صنعتی در تماس با ایلنا گفتند: نزدیک به هزار نفر هستیم که نسبت به رویه‌ای که  مدیریت جدید کارخانه برای پردخت مزایای مزدی در پیش گرفته است اعتراض داریم.

به گفته این کارگران از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری که مدیریت کارخانه رینگ سازی مشهد تغییر کرده است علاوه بر تاخیر ۱۵ روزه در پرداخت دستمزد، ارزش ریالی برخی مزایای مربوط به حق افزایش تولید، آکورد، حق پاداش، بهره برداری و کمک‌های غیر نقدی که در سال‌های گذشته به آنها پرداخت می‌شد، کاهش و حتی در برخی موارد بطور کامل قطع شده است.

کارگران این واحد قطعه سازی می‌گویند:  کارفرما در مواجه با آنها دلیل قطع شدن مزایای مزدی را به فروش نرفتن محصولات کارخانه عنوان می کند و این در حالیست که خریداران محصولات این کارخانه که دو خودرو ساز بزرگ هستند سفارشات خوبی برای تولید رینگ می‌دهند.

آنها می‌گویند: تا پیش از تغییرات به طور میانگین هر یک ماه یکبار مبلغی معادل ۲۰۰ تا ۴۰۰هزارتومان به هر کارگر پرداخت می‌شد، اما در حال حاضر ارزش ریالی این مزیت شغلی به ۱۰ هزار تومان کم شده است.

کارگران  مذکور همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود درباره کاهش بیش از ۳۰۰ هزار تومانی کمک‌های غیر نقدی گفتند: شرکت رینگ سا زی سالانه به ارزش ۷۰۰ هزار تومان سبد کالا بصورت غیر نقدی به کارگران می‌داد که این رقم در سال جاری به ۳۹۰ هزار تومان کاهش یافته است.

همچنین این کارگران خواستار بازبینی و اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغلی که از حدود یک دهه قبل در این واحد تولیدی در حال اجراست، شدند.

آنها همچنین در مورد پرداحت مزایای حق بهره‌وری خود گفتند: تا پیش از این حق بهره بری کارگران  هر ماه بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان متغییر بود که هم اکنون به حدود ۵ تا ۶ هزار تومان برای هر نفر تقلیل یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز