خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانکاری رجا معوقات مزدی دارند/ پیمانکاران پاسخگو نیستند

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۸۰۱

کارگران پیمانکاری رجا، چندین ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند که پیگیری های آنها برای دریافت مطالبات مزدی تا کنون بدون نتیجه مانده است.

جمعی از کارگران پیمانکاری رجا در تماس با ایلنا از چندین ماه معوقات مزدی خود خبر دادند.

به گفته این کارگران میزان معوقات مزدی کارگران پیمانکاری رجا که در بخش های مختلف فنی و مهمانداری مشغول به کار هستند، بین دو تا چهار ماه متغیر است.

در همین رابطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نامه ای خطاب به مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا ارسال کرده است که در آن، آمده است: پیمانکاران موطف به رعایت حقوق بنیادین نیروی کار و یکسان سازی پرداخت ها هستند و در صورت استنکاف، کارفرمای اصلی  باید قانونا پاسخگوی مطالبات کارگران باشد.

در ارتباط با این موضوع، کارگران رجا از سکته قلبی و فوت یکی از کارگران فنی در حین کار در  قطار فوق العاده پنجم مشهد  به نام «علی گل نظر» در روز سه شنبه هفته گذشته خبر دادند و گفتند: معوقات مزدی و شرایط نابسامان شغلی در پایان سال و فشارهای وارده به این کارگر به حدی بوده است که در حین کار بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست می دهد.

خواسته کارگران پیمانکاری رجا پرداخت معوقات مزدی در روزهای باقیمانده از اسفندماه و پیش از پایان سال جاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز