خبرگزاری کار ایران

علیرغم دستور کتبی وزارت نفت:

معوقات مزدی کارگران پیمانکاری عسلویه پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۸۵۵

علیرغم دستور کتبی وزارت نفت مبنی بر لزوم پرداخت معوقات مزدی کارگران پیمانکاری عسلویه قبل از پنجم اسفندماه، مطالبات مزدی کارگران در فازهای مختلف پرداخت نشده باقی مانده است.

منابع خبری ایلنا در عسلویه از پرداخت نشدن مطالبات مزدی کارگران پیمانکاری در برخی از فاز‌ها خبر می‌دهند.

از قرار معلوم، با وجود دستور کتبی وزارت نفت مبنی بر لزوم پرداخت معوقات مزدی کارگران پیمانکاری تا قبل از پنجم اسفندماه، بخشی از پیمانکاران هنوز از پرداخت مطالبات کارگران خودداری کرده‌اند.

به گفته منابع ایلنا دست کم این گروه از پیمانکاران در پروژه‌های مستقر در فازهای ۱۴، ۱۹، ۲۰ و ۲۱  منطقه ویژه عسلویه فعالیت دارند که کارگران آنها تاکنون در روزهای گذشته برای دریافت معوقات مزدی خود تجمعات صنفی جداگانه‌ای را  برپا کرده‌ادند.

در عین حال منابع ایلنا، از اخراج حدود سی نفر از کارگران فازهای ۲۰ و ۲۱ خبر داده و می‌گویند: کارگران مورد نظر در استخدام آن گروه از پیمانکارانی بودند که تا این لحظه از اجرای دستور العمل وزارت نفت خودداری کرده‌اند.

از قرار معلوم این کارگران تعدیل شده به همراه دیگر همکاران معترض خود در اجتماعات صنفی روز‌های اخیر پیگیر معوقات مزدی شده بودند که روز پنجشنبه از کار اخراج می‌شوند.

موضوع تعدیل کارگران مورد نظر در حالی مطرح می‌شود که پیش از این فعالان صنفی کارگری منطقه ویژه عسلویه نسبت به بروز چنین اتفاقی هشدار داده بودند و در مقابل یکی از مسئولان منطقه پارس جنوبی نیز اعلام کرده بود که طبق مقررات همه پیمانکاران و کارفرمایانی مشمول، ملزم به اجرای دستور العمل یادشده هستند و در صورت خودداری با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز