خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی مرگ بر اثر حوادث کار

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۳۳۶

در ده ماه سال جاری ۲۷۲ مورد فوت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰. ۶ کاهش یافته است.

بر اساس اخبار دریافتی ایلنا، روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران در تایید این خبر گفت: در ده ماهه ابتدای سال جاری ۲۷۲ مورد فوت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده است، که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از حوادث کار ۳۹۲ نفر اعلام شده بود ۳۰. ۶ درصد کاهش یافته است.

بنابراین گزارش از کل فوت شدگان ناشی از حوادث کار در ۱۰ماه امسال ۲۶۸ نفر مرد و چهار نفر زن بوده است.

در دی ماه امسال نیز تعداد فوت ناشی از حوادث کار با ۵۳. ۶ درصد کاهش نسبت به دی سال قبل ۱۳ نفر اعلام شده است.

طبق قوانین موجود حوادث ناشی از کار با دو ویژگی مشخص می‌شوند: حوادثی که در حین انجام وظیفه رخ می‌دهند و حوادثی که به سبب انجام وظیفه رخ می‌دهند.

با بررسی آمارهای منتشر شده در سال‌های اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهم‌ترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در کشور است که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات می‌تواند بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز