خبرگزاری کار ایران

کارگران معادن زرند و کوهبنان:

شورای عالی کار با افزایش واقعی مزد به زندگی کارگران معادن معنی دهد

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۸۴۷

جمعی از کارگران معادن ذغال سنگ زرند و کوهبنان از اعضای شورای عالی کار خواستند تا در جلسات افزایش حداقل مزد برمبنای واقعیت‌های زندگی خانواده‌های مزدبیگران تصمیم گیری کنند.

جمعی از کارگران شاغل معادن شهرستان زرند و کوهبنان درباره پایین بودن مزد دریافتی شان به ایلنا گفتند: سالهاست که جوانی و توان خود را درصد‌ها متر عمق معادن گذرانده‌ایم اما به دلیل پایین بودن مزد مجبورند با تمام خستگی پس از پایان ساعت کاری در معدن به مشاغل دیگری بپردازند.

این کارگران معدن با اشاره به برداشته شدن تحریم‌ها و همسو شدن مجلس شورای اسلامی با دولت از مجموع کارفرمایان دولتی و خصوصی توقع دارند که به رنج کارگرانی که روزانه کیلومتر‌ها در زیر زمین و بی‌خبر از مردم روی زمین به کارجانفرسای خود مشغولند توجه نشان دهد.

کارگران معدن افزودند: اگر میزان دستمزدی که به آن‌ها داده می‌شود کفاف معیشت خانوار آن‌ها را بدهد آنان دیگر مجبور نخواهند بود در پایان ساعات کاری با تنی فرسوده به کار دوم و بعضا سوم بپردازند.

این کارگران افزودند: شغل معدن یکی از پرخطر‌ترین و سخت‌ترین مشاغل در جهان است اما گویا چون در زیر زمین به کار مشغولند و از چشم‌ها پنهان هستند و تا زمانی که حادثه‌ای برای آن‌ها رخ ندهد اسمی از آنان برده نخواهد شد مشکلاتشان نیز نادیده گرفته می‌شود.

مشکلات معیشتی کارگران معدن در حالی است که طبق ماده ۴۱ قانون کار، شورای عالی کار موظف است هرساله میزان حداقل مزد کارگران نقاط مختلف کشور و یا صنایع را بر اساس دو مؤلفه نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی و این امر که میزان مزد کفاف معیشت خانوار حدود چهارنفری کارگری را بدهد، تعیین نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز