خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه پرستار:

روند مذاکرات مزدی در معیشت پرستاران موثر است

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۱۴۷

دبیرکل خانه پرستار معتقد است: افزایش عادلانه حداقل دستمزد کارگران در معیشت بخش عظیمی از پرستاران موثر است و این مساله به طور غیرمستقیم، یک عامل موثر در حفظ سلامت مردم است.

«محمد شریفی مقدم»، دبیر کل خانه پرستار در گفتگو با ایلنا در ارتباط با روند مذاکرات مزدی و تاثیر آن بر جامعه پرستاری گفت: بخش عظیمی از پرستاران در بخش خصوصی کار می کنند که تحت پوشش قانون کار هستند و مزد پایه آنها بر مبنای حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار تعیین می شود.

وی افزود: علاوه بر پرستاران بخش خصوصی، تعداد زیادی از پرستاران در بخش دولتی، شرکتی و تابع قانون کار هستند.

دبیر کل خانه پرستار، با بیان این مطلب که واقعی شدن دستمزدها یک مطالبه محوری و مشترک میان پرستاران، کارگران و معلمان آزاد و حق التدریس است افزود: نتایج مذاکرات مزدی بر معیشت بخش عظیمی از جامعه دستمزدبگیران  تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر جامعه هدف  مذاکرات مزدی بسیار گسترده است و در واقع می توان گفت اکثریت جامعه مستقیم و یا غیرمستقیم تحت تاثیر این مساله قرار دارند.

شریفی مقدم در ادامه افزود: اگر حداقل دستمزد عادلانه افزایش پیدا نکند، بی انگیزگی نیروی کار اولین پیامد آن است و بالطبع کسی حاضر نخواهد شد با دستمزدهای ناعادلانه در مشاغل سختی مثل پرستاری کار کند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت بی انگیزه شدن و ناکارآمدی پرستاران باعث خسارت به مردم می شود چرا که اگر پرستار و کادر درمان بی انگیزه باشد، سلامت مردم به خطر می افتد.

شریفی مقدم در پایان با بیان این که حداقل دستمزد فعلی فقط می تواند  یک سوم یا یک چهارم معاش خانوار را تامین می کند گفت: جامعه دستمزدبگیران باید در تعیین سرنوشت خود دخالت مستقیم داشته باشند و بتوانند از مجاری قانونی، مطالبات خود را که یکی از مهمترین این مطالبات، افزایش عادلانه دستمزدهاست پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز