خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران بازنشسته:

واقعی شدن مزد پیش‌شرط افزایش مستمری است/ کارگران بازنشسته فراموش نشوند

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۲۴۱

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران گفت: اگر دولت واقعا می خواهد مستمری کارگران بازنشسته را افزایش دهد ابتدا باید از افزایش مزد کارگران شاغل حمایت کند.

به گزارش ایلنا، «علی‌اکبر عیوضی» این حرف را در پاسخ به تصمیم دولت برای افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی مستمری بازنشستگان برای سال ۹۵ عنوان کرد و یادآور شد: کارگران بازنشسته نیز بخشی از جامعه بازنشستگان کشور هستند و مطابق ماده 111 تامین اجتماعی حداقل مستمری آن‌ها نباید از حداقل مزد کمتر باشد.

پیش‌از این محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر از تصمیم دولت برای افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کشوری و ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دولتی و حاکمیتی کشور در سال ۹۵ خبر داد و گفت: یکی از سیاستهای مهم در لایحه بودجه سال آینده کاهش نابرابری‌ها در پرداخت به شاغلان و بازنشستگان است.

آقای عیوضی که تاکید دارد: دولت نمی‌تواند کارگران بازنشسته را از تصمیم تازه خود در مورد افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی مستمری‌های سال ۹۵ مستثنی کند، افزود: مطابق مقررات تامین اجتماعی حق بیمه کارگران شاغل همواره اصلیترین منبع تامین هزینه‌ پرداخت مستمری کارگران بازنشسته، فوت‌شده و از کارافتاده بوده است.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران با تاکید بر اینکه اگر دولت به عنوان متولی برگزاری جلسات شورای عالی کار از افزایش واقعی دستمزد حمایت نکند امکان افزایش مستمری‌ها نیز وجود نخواهد داشت، ادامه داد: توقع جامعه کارگران بازنشسته از ویز کار این است که در جلسات تعیین مزد شورای عالی کار از تبانی کارفرمایان دولتی و خصوصی برای سرکوب مزدی جلوگیری کند.

دولت باید برای افزایش مزد سال ۹۵ از محاسبات منطقی سبد معیشت خانوارهای کارگری حمایت کندع افزود: تا این لحظهمجموع کارفرمایان دولتی و خصوصی نتوانسته‌اند در رد محاسبات گروه کارگری استدلال منطقی ارائه کنند. وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت و کارفرمایان در جلسه بعدی شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سبد هزینه‌ها را معیار محاسبه خود قرار دهند، گفت: دستمزدهای کنونی کفاف هزینه‌های زندگی در هیچ شهری را نمی‌دهد و تورمی که مردم لمس می‌کنند آن تورمی نیست که اعلام می‌شود. عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهر تهران با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت کاهش تصدی‌گری و ایفای نقش نظارتی بود، اظهار داشت: امیدواریم دولت به نقش نظارتی خود بازگشته و مسئولیت کارفرمایی خود را کنار بگذارد زیرا حضور دولت به عنوان کارفرما در جلسات شورای عالی کار باعث می‌شود که از حالت سه جانبه خارج شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز