خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر قزوین :

حذف مشاورین از جلسات شورای عالی کار به نفع کارگران نیست

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۵۴۰

یک فعال کارگری گفت: حذف مشاورین از جلسات تعیین مزد ۹۵شورای عالی کار را غیرعادلانه و توهینی به جامعه کارگری دانست.

«عید علی کریمی» دبیر خانه کارگر قزوین ضمن ابراز ناخرسندی از حذف مشاورین از جلسات شورای عالی کار گفت: از متولیان این شورای عالی انتظار نمی‌رفت که در آستانه سال 95 درصدد حذف اعضای کلیدی جلسات کارگروه مزد  برآیند.

دبیر خانه کارگر قزوین تصریح کرد: این حذف شبهاتی ایجاد می‌کند که مبدا حذف مشاورین برای توافقات پشت پرده‌ای باشد تا  بازهم جامعه کارگری شاهد افزایش مزد عادلانه‌ای نباشد.

وی تاکید کرد حضور مشاورین در جلسات شورای عالی کار به نفع کارگران است.

دبیر خانه کارگر قزوین افزود: اعضای شورای عالی کار به بهانه پایان سال نباید با عجله دست به توافقی بزنند که به ضرر کارگران است چراکه چنین کاری باعث می‌شود تا جامعه کارگری یک سال دیگر نیز از تهیه حداقل‌های معاش بازبمانند.

کریمی با تاکید بر لزوم عادلانه شدن مزد گفت: اگر مزدی عادلانه و در شأن کارگران برای سال ۹۵ تعیین شود سازمان تامین اجتماعی نیز موظف می‌شود براساس آن مستمری بازنشستگانش را افزایش دهد.

این فعال کارگری افزود: یکی از دلایل حذف مشاورین می‌تواند این باشد که چون نمایندگان کارفرمایی و دولت دلیل قانع کننده‌ای برای مخالفت با افزایش مزد براساس دو مؤلفه ماده ۴۱ قانون کار ندارند و توان پاسخگویی به مشاوران را ندارند آن‌ها را از جلسات حذف کردند.

دبیر خانه کارگر قزوین تصریح کرد: مزد کنونی فقط کفاف هزینه‌های یک سوم از روزهای ماه را دارد و اگر بنا است شرکای اجتماعی در شورای عالی کار مزدی عادلانه تعیین مزدی عادلانه تعیین کنند که جامعه کارگری را از زیر خط فقر نجات دهد باید به محاسبات مشاورین و به نتیجه تلاش‌های آن‌ها در طول یکسال گذشته توجه ویژه‌ای نشان دهند نه اینکه صورت مسئله را با حذف مشاورین پاک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز