خبرگزاری کار ایران

ایران چوب قزوین با ۸۰ کارگر تعطیل شد/ وضعیت نامشخص کارگران در کارگاه جدید

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۶۲۸

یک منبع خبری در کارخانه ایران چوب قزوین از تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری ۸۰کارگر این کارخانه خبر داد.

منابع کارگری ایلنا در این واحد تولیدی گزارش کردند، کارخانه ایران چوب که در زمینه ساخت انواع تخته‌های چوب در شهرک صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد، از اول بهمن ماه تعطیل شده و تمامی ۸۰ کارگر آن هم اکنون بیکارند.

این کارگران که بصورت میانگین بین یک ماه تا ۱۵ سال سابقه کار دارند، می‌گویند: تا پیش از تعطیلی این واحد تولیدی حدود ۱۸ کارگر دیگر این واحد تولیدی اخراج شده بودند.

این کارگران می‌گویند کارفرما بعد از اعلام تعطیلی کارخانه تجهیزات وماشین الات آن را به یک واحد تولید کننده صنایع چوبی دیگری  به نام «سکویا پارس» در شهرک «کاسپین» واقع شده است انتقال داده واز آنها خواسته است که پس از تسویه حساب بصورت پیمانکاری در محل جدید کارکنند.

آنها می‌گویند در نهایت طبق پیشنهاد کارفرمای پس از تسویه به محل جدید کار مراجعه می‌کنند اما چون در متن قرارداد اشاره‌ای به مشخصاتی همچون تاریخ شروع و خاتمه اشاره نشده است و در نتیجه آنها به همین دلیل از امضاء قرار داد خودداری کرده‌اند.

کارگران بیکارشده ایران چوب می‌گویند پذیرفتن وضعیت شغلی جدید  در کارخانه سکویا پارس برای کارگرانی که بصورت میانگین ۱۵ سال سابق کار مستمر در کارخانه ایران چوب را دارند بسیار سخت است واین کارگران برای تامین امنیت شغلی خود از کارفرمای این شرکت تضمین می‌خواهند.

در این رابطه به نقل از کارگرانی که تاکنون در مقابل امضا قراردادهای موقت  در کارخانه سکویا پارس مقاومت کرده‌اند گفته می‌شود: در این مدت کوتاه کارفرما ی ایران چوب تلاشی را برای متقاعد کردن کارگران که تا آن زمان با قرارداد مستمر کار می‌کردند به امضا قرادادهای موقت کار آغاز کرد که در نتیجه این اقدامات حدود ۲۰نفر از کارگران کم سابقه با پذیرش شرایط جدید  کارفرمای جدید قراردادهای موقت را امضا کرده‌اند.

کارگران یاد شده در توضیح اینکه چرا برخلاف سایر همکارنشان حاضر به پذیرش شرایط جدید کار نشده‌اند می‌گویند: برخلاف ادعای کارفرما مبنی بر تضمین امنیت شغلی کارگران، همه ما می‌دانیم با توجه به شرایط نامساعد بازار کار امضای قرارداد موقت کار آنهم سفید امضاء باعث می‌شود تا امنیت شغلی ما بیش از همیشه در معرض تهدید قرار بگیرد.

کارگران در خاتمه گفتند: کارخانه ایران چوب  که سالها دارای تولید و بازار فروش خوبی  بود اما از یکسال قبل کارفرما به بهانه نامناسب خواندن شرایط تولید بدنبال تعطیلی کارخانه بود و در این مدت نیز مرتبا کارگران با کمک رسانه‌های کارگری این موضوع را به مسئولان بار‌ها هشدار داده بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز