خبرگزاری کار ایران

دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران:

دعوت ازنمایندگان تشکل ها به عنوان مشاور جلسات شورای عالی‌کار/ بر بحث سبد معیشت مصر هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۶۵۷

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران می گوید: از نمایندگان تشکل ها به عنوان مشاور جلسات شورای عالی کار دعوت شده است و گروه کارگری همچنان بر بحث سبد معیشت پافشاری خواهد کرد.

«هادی ابوی»، دبیر کل کانون عالی  انجمن های صنفی  کارگران ایران، در گفتگو با ایلنا از نامه روز چهارشنبه هفده تن، معاونت روابط کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به تشکل های کارگری خبر داد و گفت: در این نامه از نمایندگان کانون عالی مجمع نمایندگان کارگران و کانون عالی  انجمن های صنفی  کارگران دعوت شده است به عنوان مشاور در جلسات مزدی شورای عالی کار شرکت کنند.

وی تاکید کرد: حضور به عنوان مشاور کافی نیست و نمایندگان همه  تشکل های رسمی کارگری بایستی حق رای و امضا داشته باشند.

ابوی در ادامه در ارتباط با روند مذاکرات پیش رو گفت: گروه کارگری همچنان بر بحث سبد معیشت مصر هستند.

وی ادامه داد: سبد معیشت ارائه شده توسط گروه کارگری براساس تحقیقات میدانی و پژوهشهای علمی تهیه شده و بر همین اساس، کاملا قابل استناد و مرجعیت است اما بحث های گروه کارفرمایی بیشتر چانه زنی و فرافکنی است.

دبیر کل کانون عالی  انجمن های صنفی  کارگران ایران با اشاره به طفره رفتن کارفرمایان از قبول واقعیت معیشتی کارگران و  آمار رسمی خط فقر ،  راه خروج از بحران در مذاکرات مزدی را ورود متعهدانه دولت به موضوع دانست و گفت: دولت باید  با پذیرش سبد معیشت گروه کارگری به این غائله خاتمه دهد.

وی ادامه داد: اکنون زمان آن رسیده که دولت در مذاکرات مزدی نقش موثری ایفا کند و از افزایش عادلانه و منطقی دستمزدها بر اساس برآوردهای علمی کارگران پشتیبانی تمام قد نماید.

ابوی با تاکید بر این مطلب که دولت روحانی وعده داده بود  سفره های کارگری را رنگین کند، افزود: اگر دولت تدبیر و امید قصد دارد برای جامعه کارگری قدمی بردارد، در شرایط فعلی و پس از حاصل شدن برجام مهمترین عرصه همین مذاکرات مزدی است و دولت می تواند در این مذاکرات، حسن نیت خود را به جامعه کارگری ثابت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز