خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

جهت‌گیری برای ایجاد ۹۰۰ هزار شغل در سال ۹۵

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۵۸۷

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جهت‌گیری برای حدود ۹۰۰ هزار شغل در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در حاشیه مراسم کاشت درخت در پارک پردیسان و در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه در رابطه با موضوع اشتغال گفت: براساس دستور رئیس جمهور برنامه ایجاد نظام اطلاعات بازار را از سال ۹۴ آغاز کردیم و در حال حاضر یک نظام جامعه اطلاعات بازار طراحی شده که براساس آمار و ارقام غیره می‌توانیم فضایی از بازار کار ترسیم کنیم که این حرکت اقدامی مهم بود.

وی با بیان اینکه بخشی از طرح‌های اشتغال ما جهت‌دهی اشتغالی به برنامه‌های عمرانی موجود دولت است گفت: بخش کشاورزی، طرح‌های زیر کشت، طرح‌های آبیاری که مصوب کردیم و... هریک می‌توانند ایجاد اشتغال کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه بخش دیگری از اشتغال را از طریق حمایت از سرمایه‌گذاری دنبال می‌کنیم ادامه داد: زمینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری آماده کرده‌ایم و تمهیدات و تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته خواهد شد و نیز سهولت فضای کسب و کار را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با دستگاه‌های مربوطه اظهار کرد: امروز شرکت‌های خارجی نیز اعلام آمادگی کردند که به شکل فاینانس و کار اشتراکی وارد عرصه همکاری شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال را در سرمایه‌گذاری‌های جدید دنبال می‌کنیم که قسمت اول و دوم آن متکی بر تولید، رشد و ایجاد اشتغال است.

ربیعی با اشاره به مطالعه تجربه کشورهایی همچون ژاپن، آمریکا در دوران رکود، کشورهای آسیای جنوب شرقی و... عنوان کرد: ضروری است که در سطح محله‌گرایی به سمت خوشه‌بندی حرکت کنیم و این خوشه‌بندی‌ها را زنجیر کرده و بر مشاغل خرد و کوچک و زنجیر کردن آن‌ها به یکدیگر به سمت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برویم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای تحت عنوان طرح تکاپو را در دولت تصویب کردیم گفت: این طرح در سال ۹۴ به صورت پایلوت در شش استان کشور اجرا شد و در سال ۹۵ نیز در ۳۰ استان اجرایی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در سال ۹۵ جهت‌گیری برای حدود ۹۰۰ هزار شغل را دنبال خواهیم کرد افزود: گروهی در دولت وجود دارد که به صورت ماهانه بحث اشتغال را رصد خواهد کرد.

وی همچنین بر توجه دولت بر ایجاد مشاغل سبز تاکید کرد و افزود: به عنوان مثال یکی از اقداماتی که با سازمان محیط زیست و وزارت نفت دنبال می‌کنیم آن است که در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی منازل اصلاحاتی انجام شود که موجبات مصرف کمتر سوخت را فراهم کرده و همچنین سوخت مصرفی آلوده‌کننده نباشد که این اقدام تنها در یک مرحله ۴۰ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

ربیعی بیان کرد: ما در بحث کشت گلخانه‌ای که باعث مصرف آب کمتر در کشاورزی می‌شود و نیز در خصوص پرورش ماهیان در قفس که باعث می‌شود دریا آسیب نبیند فعالیت کردیم. همچنین در حوزه انرژی نیز برای انجام چهار برنامه با سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت نفت به تفاهم رسیدیم که این برنامه‌ها مشاغل سبز را به دنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز