خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه کارگر تاکستان:

ضرورت جلوگیری از ورود کالاهای خارجی برای حمایت از اشتغال

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۲۹۳

یک فعال کارگری در شهرستان تاکستان معتقد است واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود، مانع رشد دستمزد‌ها و اشتغال‌زایی است و دولت برای همدلی با جامعه کارگری باید واردات کالاهایی مشابه خارجی را متوقف کند.

به گزارش ایلنا، «غلامرضا رحمانی» واردات بی‌رویه کالا را مهم‌ترین مشکل پیش روی تولید داخلی برشمرد و یادآور شد: ظاهرا ناتوانی دولت‌ها در حمایت از تولید داخلی دیگر امری اثبات شده است.

وی افزود: حالا که قرار است در سال 95 اقتصاد مقاومتی جنبه عملیاتی به خود بگیرد جامعه مزدبگیران از دولت این توقع را دارد که بصورت جدی از واردات کالاهای خارجی مشابه تولید داخل جلوگیری کند.

دبیر خانه کارگر شهرستان تاکستان با بیان اینکه مجوز واردات فقط باید به کالاهایی داده شود که در داخل کشور تولید نمی‌شود تصریح کرد: جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل کشور به اندازه نیاز و تقاضای مردم تولید می‌شود ضروری است و این کار می‌تواند منشاء رونق بازار داخلی باشد.

به گفته این فعال کارگری؛ حمایت از تولیدات داخلی مستلزم برطرف کردن موانع تولید است و این حمایت نیازمند ارتقاء فنی کارخانجات تولیدی برمبنای تحقق مانع ملی وسرمایه باشد.

او در ادامه تا کید کرد: تولید کنندگان داخلی نیز باید در جهت ارتقاء تکنولوژی تولید که کیفیت و بهره وری را افزایش می‌دهد تلاش کنند.

وی یاد آور شد: اشتغالزایی درکشور و از بین رفتن بیکاری با الگوسازی فرهنگی و حمایت جدی از تولیدات و تولید‌کنندگان داخلی می‌سر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز