خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

دولت مستمری کارگران بازنشسته را بپردازد

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۹۱۰

دبیرکل خانه کارگر می گوید: تاخیر دولت در پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی باعث شده است تا حجم بدهی‌های دولت به بزرگترین صندوق بیمه‌های اجتماعی کشور با اعتباراتی که برای پرداخت مستمری بگیران این سازمان در نظر گرفته شده است برابری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا محجوب» با اعلام این مطلب  در نشست صبح امروز دبیران  اجرایی خانه‌های کارگر سراسر  کشور گفت: از این رو پیشنهاد ما این است که مستمری کارگران بازنشسته و از کارافتاده را هم دولت بپردازد تا در پرداخت آن تاخیری صورت نگیرد.

علیرضا محجوب افزود: اینگونه سازمان تامین اجتماعی هم می‌تواند نفسی بکشد. از این رو تاکید می‌کنم دبیران اجرایی این مطالبات را در هر جایی که هستند مطرح و پیگیری کنند.

محجوب در ادامه با یادآوری طرح‌ها و لوایحی که در مجلس کنونی در رابطه با مسائل مربوط به ارتقاء مطالبات جامعه کارگری مطرح و نیمه‌کاره باقیمانده است، گفت: البته تعداد این طرح‌ها و لوایح نیمه‌کاره که به موضوعاتی همچون بیمه بیکاری، قرادادها و تامین امنیت شغلی کارگران مربوط می شود زیاد است که امیدواریم با توجه به همسویی که میان مجلس دهم و دولت احساس می‌شود پس از آغاز کار فعالیت مجلس پیش‌رو هرچه زودتر تصویب می‌شود.

محجوب در عین حال با یادآوری مراسم راهپیمایی روز جهانی کارگر به عنوان نخستین رخداد صنفی سال 95 جامعه کارگری، گفت: از مسئولان اجرایی و انتظامی توقع داریم که در کنار شرگای دولتی و کارفرمایی جامعه کارگری در هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن ویژه مراسمات روز و هفته کارگر همراهی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز