خبرگزاری کار ایران

بازنشر - یک فعال صنفی کارگران کوره پزخانه ها:

مشاغل کاذب مقصد بعدی کارگران کوره های تعطیل/ حمایت اجتماعی از کارگران کوره پزخانه ها افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۸۹۸

یک فعال صنفی کارگران کوره پزخانه ها می گوید: به دلیل رکود حکم بر فضای ساخت و ساز کوره های آجر پزی تعطیل می شوند و کارگران به مشاغل کاذب روی می آورند.

«جعفر قاسمیان مقدم»، رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه های اصفهان در گفتگو با ایلنا با بیان این مطلب که در حال حاضر فقط یک سوم کوره های آجرپزی اصفهان فعال هستند گفت: رکود ساخت و ساز در سالهای اخیر، به تعطیلی کوره ها و بیکاری کارگران انجامیده است.

وی افزود: نرخ بیکاری کارگران ساختمان و به تبع آن بیکاری کارگران  کوره پزخانه ها بالاست و این مساله مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

قاسمیان مقدم در ادامه گفت: تعدادی از کارگران بیکار شده، بیمه بیکاری دریافت می کنند ولی تعداد زیادی از آنها با فقدان  حمایت های اجتماعی و فرصت های شغلی مواجهند و بنابراین  به مشاغل کاذب و غیر رسمی روی می آورند. 

این فعال صنفی کارگران کوره پزخانه ها عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران کوره پزخانه ها را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی، دستمزد کارگران کوره پز را مقطوع در نظر می گیرد و درنتیجه بیمه این کارگران براساس حداقل دستمزد محاسبه می شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی حتی اگر یک کارگر کوره پز پس از سالهای طولانی کار همراه با وقفه های بیکاری گاه و بیگاه به سن بازنشستگی هم برسد، مستمری ناچیزی دریافت می کند و بنابراین  این کارگران از مزایای بازنشستگی مناسب و درخور نیز محرومند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز