خبرگزاری کار ایران

کارگران کشتی سازی بهشهر؛ 4 ماه مزد و عیدی پرداخت نشده طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۲۸۲

کارگران کارخانه «کشتی سازی ایران صدرا» بهشهردر استان مازندران مدعی هستند بابت 4 ماه دستمزد و عیدی سال95 از کارفرمای خود طلبکارند.

این کارگران که تعداد آنها 240 نفر است در توضیح این طلب وصول نشده خود به ایلنا گفتند که از آذر ماه سال 94 تاکنون هیچ وجهی بابت مزد ماهانه و عیدی پایان سال دریافت نکرده‌اند و کارفرما دلیل این وضعیت را کمبود نقدینگی اعلام کرده است.

این کارگران همچنین در خصوص معوقات بیمه‌ای‌شان گفتند: افزایش بدهی‌های این واحد به اداره تامین اجتماعی و سایر نهادهای دولتی باعث شده است تا تامین اجتماعی  در برخی از ماههای سال از تمدید دفترچه‌های آنها خوداری کند.

در این زمینه یکی از کارگران قدیمی کشتی سازی صدرا بهشهر با اشاره به اشتغال حدود 240کارگر رسمی و قرار دادی در «کشتی سازی صدرا» می‌گوید: پیش از این در این واحد صنعتی حدود 1800کارگر کار می‌کرد که اکثر آنان تحت مسئولیت شرکتهای پیمانکاری مشغول بوده‌اند که با خروج تدریجی پیمانکاران بیشتر کارگران تعدیل شده‌اند.

به ادعای این کارگر به دلیل رکودی که بر اقتصاد کشور حاکم است، سفارش‌ها برای ساخت کشتی‌های جدید کاهش یافته و عمده فعالیت این مجموعه به تعمیر کشتی‌های فرسوده محدود شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز