خبرگزاری کار ایران

آمادگی نهادهای صنفی بخش ساختمان برای پالایش بیمه‌شدگان ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۲۹۷

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی می‌گوید نهادهای صنفی کارگران ساختمانی این آمادگی را دارند تا به سازمان تامین اجتماعی در شناسایی افرادی که به ناحق از مزایای بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی استفاده می کنند یاری برساند.

به گزارش ایلنا، روز گذشته «محمد حسن زدا» معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با رسانه‌ها اعلام داشت که سازمان تامین به دنبال آن است تا از طریق انجام پالایش، اشخاص متخلفی را که از مزایای بیمه ارزان قیمت کارگران ساختمانی سو استفاده می‌کنند  شناسایی و از لیست بیمه‌ای حذف کند و تا این لحظه 90 هزار بیمه شده غیر واقعی شناسایی و بیمه آنها قطع شده است.

در این رابطه هادی ساداتی، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استاند مازندران  با استقبال از این برنامه سازمان تامین اجتماعی به ایلنا گفت: اگر تامین اجتماعی بخواهد در این مورد به تنهایی عمل کن موفق نخواهد زیرا در گذشته عده‌ای را به صرف داشتن کارت مهارت وارد لیست بیمه کرد که بعدا متوجه شد این کار اشتباه بوده است.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مازنداران ادامه داد: این اشتباه سازمان تامین اجتماعی موجب این شد که عده‌ای از کارگران ساختمانی که از چند و چون بیمه کارگران ساختمانی اطلاع نداشتند به ناحق از مزایای بیمه کارگران ساختمانی برخوردار نشوند.

ساداتی تصریح کرد: در گذشته مواردی وجود داشت که تنها به صرف وجود اختلاف نظر میان مسئولان برخی شعب تامین اجتماعی با مقامات انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، عده‌ای از کارگران ساختمانی از مزایای بیمه‌های اجتماعی محروم می‌شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز