خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر قزوین:

جذابیت‌های زندگی کارگری یک به یک از دست می‌روند/ معیشت مزدبگیران به توجه جدی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۷۲۹

به عقیده یک فعال صنفی کارگری استمرار وضعیت وخیم اقتصادی باعث شده است تا برای جامعه کارگری باقیمانده جذابیت‌های زندگی معمولی روزانه از دست رفته تلقی شود.

 «عید علی کریمی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: انتظار کارگران از دولت این بود که به سفره رنگ و رو رفته خانواده‌های آنها جانی تازه ببخشد اما کم کم این خواسته به انتظار برای حفظ حداقل‌های موجود تقلیل یافته است.

دبیرخانه کارگر قزوین گفت: به‌طور قطع تا زمانی که تراز درآمد و هزینه‌های زندگی خانواده‌های کارگری در وضعیت مثبت نباشد، نمی‌توان شاهد رضایتمندی کارگران بود.

وی ادامه داد: در این خصوص اصلی‌ترین تکلیفی که برعهده دولت است اجرای سیاست توامند سازی پایدار قدرت خرید و توان معیشتی مزدبگیران است.

عضو کانون کارگران بازنشسته استان قزوین یادآور شد: شکی نیست که بارزترین شکل توانمند سازی پایدار قدرت خرید مزدبگیران از طریق اجرای همزمان سیاست‌های برقراری ثبات اقتصادی و ترمیم نظام پرداخت مزد بدست می‌آید.

این فعال صنفی کارگری که عقیده دارد هنوز دولت در ایجاد ثبات اقتصادی و ترمیم مزد و مستمری کارگران شاغل و بازنشسته موفق نبوده است، ادامه داد: نتیجه این وضعیت این است که هر روز از باقیمانده قدرت اقتصادی خانواده‌های مزدبگیر بیشتر کاسته می‌شود.

کریمی افزود: نگاه کوتاه به کارنامه درآمد کارگران شاغل و بازنشسته و مقایسه آن با صورت هزینه‌های خانواده‌های آنها نشان می‌دهد که برای جامعه کارگری زندگی روزانه و معمولی دیگر جذابیت سابق خود را ندارد.

وی ادامه داد: وقتی این اتفاق بیفتد دیگر نمی‌توان از خانواده‌های کارگری خواست که با گرفتن عکس سلفی یا نوشتن دل نوشته به زندگی خود افتخار کنند.

کریمی گفت: اگر رونق اقتصادی برقرار باشد و جامعه کارگران شاغل و بازنشسته از مواهب آن برخوردار باشند آنگاه می توان با استفاده از ذوق هنری عکاسی و شاعری کارگران و خانواده‌های آن این وضعیت را در جامعه منعکس کرد.

دبیرخانه کارگر قزوین که عقیده دارد در شرایط کنونی که هنوز در سفره‌های کارگران اثری از رونق اقتصادی وجود ندارد تشویق کارگران به گرفتن سلفی و یا نوشتن دل نوشته بیشتر کارکرد معکوس  و منفی دارد، گفت: اکنون که در آستانه آغاز هفته کارگر سال 95 قرار داریم از دولت می‌خواهیم تا در راستای اجرای  شعار «اقتصاد مقاومتی واقدام وعمل» هم که شده برای ترمیم قدرت از دست رفته کارگران شاغل و بازنشسته گام جدی بردارد.

وی افزود: قطع یقین جامعه کارگری ویژه برنامه‌های هفته کارگر سال 95 را مانند سالهای گذشته با شکوه هرچه بیشتر برگذار خواهد کرد، افزود: امسال نیز تمامی تشکل‌های کارگری استان یک برنامه محوری برای گرامیداشت این روز در نظر گرفته‌اند که در هماهنگی این برنامه‌ها تشکلات‌ کارگری و کارفرمایی‌، اداره کل کار و امور اجتماعی و بسیج کارگران استان مشارکت دارند.

کریمی با اشاره به اینکه اصلیترین برنامه‌های تشکلات کارگری استان در ایام هفته کارگر پرداختن به مشکلات پیش روی تولید داخلی است که امنیت شغلی نیروی کار را به خطر انداخته است با ذکر مثالی گفت: واردات بی‌رویه کالا، افزایش سود تسهیلات بانکی، بی‌ثباتی ارز، چند شغله بودن مدیران واحد‌های تولیدی وصنعتی، نبود امنیت شغلی برای نیروی کار وبی انگیزه شدن کارگران با تصویب هر ساله دستمزد حداقلی از نمونه‌های دیگر موانع تولید داخلی است که در ایام هفته کارگر به آن پرداخته می‌شود.

به گفته وی جامعه کارگری کشور در طول ۳۷ سال گذشته در همه عرصه‌ای انقلاب سنگ تمام گذاشته‌اند و اکنون که تحریم‌ها بر داشته شده‌اند دولت موظف است در کنار رونق اقتصادی با رفع موانع تولید داخلی به فکر تامین امنیت نیروی کار کشور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز