خبرگزاری کار ایران

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

اجرای 13 برنامه در حوزه بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در سال 95

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۹۳۹

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین‌اجتماعی، در تشریح مهمترین برنامه‌های این معاونت در سال جاری گفت: 13 برنامه عملیاتی توسط این سازمان در بخش بیمه ای با هدف بهینه‌سازی ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اجرایی می شود.

به گزارش ایلنا، «محمد حسن زدا» نخستین برنامه این معاونت در سال جدید را محاسبه، کنترل و پرداخت متمرکز مستمری‌ها توسط ستاد مرکزی سازمان بیان کرد و افزود: هدف از اجرای این برنامه، بهبود مدیریت نقدینگی به دلیل نبود توزیع نقدینگی در سطح کشور و جلوگیری از انواع همپوشانی‌های غیرقانونی در پرداخت‌ها است.

زدا بازنگری و اصلاح نحوه محاسبه مستمری‌ها برای پایداری مالی و تقویت عدالت در بهره‌مندی از مزایا را به عنوان دومین برنامه مهم واحد فنی و درآمد تامین اجتماعی برشمرد و گفت: با توجه به گذشت بیش از 50 سال از تدوین قانون تأمین‌اجتماعی و لزوم بازنگری در مفاد آن، بحث بررسی و بازنگری فرمول محاسبه مستمری در دستور کار قرار دارد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، سومین برنامه این معاونت را تجمیع، تنقیح و تلخیص ضوابط، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری بیان کرد و افزود: چهارمین برنامه، تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای است.

زدا با اشاره به نام‌نویسی متمرکز مخاطبان به طور غیرحضوری به عنوان پنجمین برنامه این معاونت در سال جدید اظهار داشت: در نظر است فرآیند نام‌نویسی متمرکز به طور غیرحضوری و در بستر اینترنت فراهم شود و مخاطب با ورود به درگاه این سایت، ضمن درج اطلاعات هویتی، بیمه‌ای و آپلود تصاویر مورد نظر، درخواست نام‌نویسی خود را ارسال و کد رهگیری دریافت کنند.

وی تصریح کرد: ششمین برنامه، طرح ایجاد و پیاده‌سازی سرویس متمرکز اعلام سابقه بیمه‌شدگان است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، هفتمین برنامه این معاونت را طرح بازرسی هوشمند کارگاهی بیان کرد و گفت: این طرح به منظور شناسایی و گسترش پوشش کارگاهی و احقاق حقوق بیمه شدگان و کارفرمایان سازمان در دستور کار این معاونت قرار گرفته است. زدا طرح وصول مطالبات معوق را هشتمین برنامه بیان کرد و افزود: اجرای این طرح به منظور بهنگام کردن وصول مطالبات قطعی از کارفرمایان بدهکار و در راستای ارتقای ارائه تعهدات کوتاه‌مدت و بلند مدت به مخاطبان سازمان اجرایی می‌شود.

وی نهمین برنامه را طرح مکانیزه و هوشمندسازی تمامی فرآیندهای بازرسی قانونی مطرح کرد و اظهار داشت: این طرح به منظور توسعه منابع بالقوه سازمان و کنترل گریز از پرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان و ایجاد بستر لازم برای اجرای کامل مواد 28، 38، 41 و 47 قانون تأمین‌اجتماعی به مرحله اجرا خواهد رسید.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، توسعه کمی و کیفی کارگزاری‌های رسمی (حقوقی) را دهمین برنامه بیان کرد و گفت: یازدهمین برنامه این معاونت در سال جدید راه‌اندازی و ایجاد کارگزاری‌های حقیقی خاص بازرسی از دفاتر قانونی است.

وی دوازدهمین برنامه این معاونت را پیاده سازی سیستم‌های متمرکز بیمه‌ای برشمرد و گفت: در این خصوص در نظر است تمامی سیستم‌های بیمه‌ای (سبا) و نیز ارائه سرویس‌های مرتبط با محاسبات بیمه‌ای با ایجاد سامانه‌ای با عنوان «سامانه سیستم‌های متمرکز بیمه‌ای» عملیاتی شود.

معاون فنی و درآمد سازمان، ایجاد، توسعه و بهبود فرآیندهای ارائه خدمات غیرحضوری را به عنوان سیزدهمین برنامه در سال 95 مطرح کرد و گفت: در این زمینه سرویس‌‌های مهم بخش بیمه‌ای سازمان به صورت غیرحضوری به مخاطبان سازمان ارائه می‌شود.

زدا گفت: یکی از مهمترین این خدمات، فرآیند مکانیزه و غیرحضوری کردن اعتراض کارفرمایان، تقسیط بدهی، نمایش ریز محاسبات و بدهی‌ها، صدور بیلان و مفاصا حساب مواد 37 و 38 قانون تأمین‌اجتماعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز