خبرگزاری کار ایران

روز گذشته انجام شد؛

تجمع کارگران سابق فولاد زاگرس مقابل فرمانداری قروه

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۴۷۷

جمعی از کارگران اخراجی فولاد زاگرس در استان کردستان، صبح روز گذشته( 22 فروردین ماه) در اعتراض به بلاتکلیفی حدود 270 نفر از همکارانشان در نتیجه تعطیلی این واحد تولیدی، مقابل ساختمان فرمانداری قروه تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض که در این تجمع اعتراضی حضور یافته، به ایلنا گفت: مشکلات کارگران فولاد زاگرس از18 تیر ماه سال 92 زمانی آغاز شد که  مدیران وقت این واحد صنعتی به بهانه‌های مختلف این واحد صنعتی را تعطیل اعلام کردند.

او با بیان اینکه حدود 270 نفر از کارگران کارخانه فولاد زاگرس قبل و بعد از تعطیلی کارخانه(تیر ماه۹۲) طی چند مرحله اخراج شده‌اند؛ افزود: از مجموع کارگران بیکار شده کارخانه فولاد زاگرس هم اکنون 16 کارگر  در بخش نگهبانی باقی مانده‌اند که همچنان بلاتکلیف بوده و طی 8 ماه گذشته  پرداخت دستمزد وبیمه آنان به تاخیر افتاده است.

به گفته وی،در این فاصله سه ساله کارگران برای باز گشایی کارخانه و بازگشت به کار، تجمعات متعددی را در مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان کردستان برگزار کرده‌اند که تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.

این کارگر معترض فولاد زاگرس در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت شغلی وبیمه  کارگران بیکار شده این واحد  اشاره کرد و گفت: بعد از بیکاری کارگران اخراجی فولاد زاگرس تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند و هم اکنون مقرری بیمه بیکاری آنان ماه آینده به اتمام می رسد و در این بین  کارگران تلاش زیادی برای بدست آوردن شغل جدیدی کردند اما به هر واحد تولیدی وصنعتی مراجعه کردند به دلیل داشتن سن بالا پذیرش نشده اند.

این  کارگرحاضر در اجتماع اعتراضی روز گذشته با طرح این ادعا که فولاد زاگرس تنها و اصلیترین منبع تامین درآمد اهالی مستقر در شهرستان قروه است، ادامه دادند: شایعه غیر اقتصادی بودن  واحد فولا زاگرس در حالی مطرح است که این واحد توانایی جذب تعداد بیشتری از کارگران بیکارشده کارخانه وجوانان جویای کار منطقه را دارد.

به گفته وی  فولاد زاگرس تنها منبع در آمدی اهالی بیش از 30روستا در منطقه قروه  است که در صورت ادامه توقف فعالیت آن ، علاوه بر خانواده‌های کارگری سایر اهالی منطقه نیز شرایط بد اقتصادی را متحمل خواهند شد.

او بیان اینکه وضعیت اشتغال ومعیشتی مردم منطقه قروه از بعد از جنگ تحمیلی ایران وعراق به دلیل از بین رفتن منابع اشتغال زایی به شدت کاهش یافته‌است، افزود: بعد از گذشت بیش از 20 سال از جنگ تحمیلی هنوز اثرات منفی آن از بین نرفته و همچنان باقی است.

او در خاتمه مطالبه اصلی همکاران‌اش را احیاء کارخانه و بازگشت بکار ذکر کرد و اظهار داشت: مسئولان استانی و کشوری موضوع تعطیلی کارخانه را پی گیری کنند چرا که هیچ دلیلی برای بسته شدن کارخانه‌ای که از تولید و فروش خوبی برخوردار است وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز