خبرگزاری کار ایران

در ادامه اعتراضات به اصلاحات قانون کار فرانسه

سه هزار نفر از معترضان در میدان ریپابلیک پاریس تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۲۹۷

اعتراضات شب گذشته به اصلاحات قانون کار در فرانسه به زد و خورد پلیس با معترضان کشیده شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز شب گذشته سه هزار نفر از معترضان که از اقشار مختلف جامعه اعم از کارگر، دانشجو، کارمند و معلمان هستند در میدان ریپابلیک پاریس تجمع کردند.

در پی این تجمع پلیس فرانسه به صفوف معترضان هجوم برد تا تجمع شب گذشته نیز مانند سایر تجمعات روزهای گذشته به خشونت کشیده شود.

یکی از شاهدان این تجمع  به یورونیوز گفته است که عده‌ای از معترضان اقدام به شکستن شیشه های مغازه‌ها کردند که در این میان 22 نفر از معترضان بازداشت و 4 نفر از نیروهای پلیس زخمی شده‌اند.

در پی این خشونت‌ها دادستان پاریس از معترضان خواست که محدودیت تجمع بعد از ساعت 1 نیم شب را رعایت کنند و از هرگونه تجمع در این ساعت خودداری کنند.

اصلاحات قانون کار فرانسه که به الخمری معروف است با اعتراضات سندیکاهای کارگری و احزاب مخالف دولت مواجه شده است اما فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در مناظره تلویزیونی روز گذشته خود با تاکید برانجام اصلاحات مورد نظر احزاب مخالف گفت که هر طور شده این اصلاحات را به پارلمان برده و به تصویب می‌‌رساند.

بندهای مربوط به ساعات کاری و تعیین سقف مستمری در صورت اخراج غیرقانونی بیش از دیگر بخش های این طرح با اعتراض روبرو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز