خبرگزاری کار ایران

وجود 90 هزار بیمه شده غیر ساختمانی نتیجه کنار گذاشتن نهاد‌های صنفی

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۴۴۱

یک فعال صنفی معتقد است: وجود 90 هزار بیمه شده غیر ساختمانی و کنار گذاشتن آنها از لیست بیمه‌شدگان تامین اجتماعی نتیجه عدم همکاری وتعامل سازمان تامین اجتماعی با تشکل های صنفی کارگران ساختمانی است.

«کاظم احمدیان»، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بنایان سفت کار شهرستان شهریار، با بیان این که در قانون اختیارات و وظایف انجمن های صنفی کارگران کاملا مشخص است، در گفتگو با ایلنا گفت: حذف 90 هزار بیمه شده غیر ساختمانی از سوی سازی مان تامین اجتماعی نتیجه  عدم همکاری و تعامل سازمان تامین اجتماعی باتشکل های صنفی کارگری ساختمانی  است .

وی با یادآوری سوء استفادهایی که تاکنون از سهیه بیمه کارگران ساختمانی شده است، گفت: بر اساس ماده 18 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار وسایر قوانین مصوب مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص  رفع موانع اجرایی  بیمه کارگران ساختمانی وهمپنین ابلاغیه ای دولت بر روند اجرای صحیح قانون بیمه اجتماعی بخش صنعت ساختمان  از سوی انجمن های صنفی تاکید شده است اما عملا تعداد کثیری از شعب تامین اجتماعی بدون اهمیت دادن به مصوبات قانونی دولت ومجلس اقدام به بیمه واحراز صلاحیت بیمه شدگان کرده اند که نتیجه آن ورود 90 هزار بیمه شده غیر ساختمانی در بخش ساختمان است.

احمدیان در ادامه اظهار داشت: به گفته خود مسئولان رسمی شماری ازدارندگان کارت مهارت فنی وبیمه کارگران بخش صنعت هیچگونه سنخیتی با حرفه کارگری ساختمانی ندارند و در اصل حرفه آنها کارگری ساختمانی نیست.

این فعال کارگری با اشاره به اعلام آمادگی کانون‌ها و انجمنهای صنفی برای شناسایی و معرفی کارگران واقعی ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی می‌تواند با همکاری انجمن‌های صنفی تعداد زیادی از بیمه شدگانی که در صنفهای دیگر از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به صورت غیر قانونی استفاده کرده‌اند را شناسایی و با لغو بیمه آنان  برای کارگران ساختمانی واقعی فرصت استفاده از خدمات درمانی را فراهم کند.

به گفته رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهریاردر این رابطه نهادهای صنفی کارگران ساختمانی  از زمان تاسیس، تعداد زیادی از بیمه شدگانی که در صنفهای دیگر از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به صورت غیر قانونی استفاده کرده‌اند را شناسایی و جهت لغو بیمه به تامین اجتماعی معرفی کرده است.

این فعال صنفی کارگران  با درخواست ازمدیر عامل تامین اجتماعی برای رسیدگی به این موضوع مهم افزود: برخی شعب تامین اجتماعی برای شناسایی وتحقیق از محل اشتغال کارگران ساختمانی از نیروی های بی تجربه وناکارآمد خارج از سازمان استفاده می کنند  که آشنایی چندانی با نحوه کار و واشتغال کارگران ساختمانی ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز