خبرگزاری کار ایران

طلب مزدی 75 کارگر خدماتی فرودگاه مهر آباد از پیمانکار سابق

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۰۷۱

یکی از پیمانکاران پیشین فرودگاه مهر آباد همچنان از حدود ۲ سال قبل بابت بخشی از معقوات مزدی 75کارگر (کارگران خدمات و حمل چرخ دستی) بدهکار است.

این گروه از کارگران  خدماتی شاغل درفرودگاه مهرآباد در تماس با خبرنگار ایلنا گفته‌اند که از حدود دو سال پیش تا پایان اسفند ماه سال 94 تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری به عنوان کارگران خدمات و حمل چرخ دستی در فرودگاه مهرآباد مشغول به کار بوده‌ اما از زمان خاتمه قرارداد پیمانکار، تاکنون هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه خود را از پیمانکار دریافت کنند.

به ادعای این تعداد کارگر خدماتی وچرخ دستی، مدیران پیمانکاری در طول زمان دو سالی که زیر نظر پیمانکار مذبور مشغول فعالیت بودند  دو ماه دستمزد ماهای تیر ومرداد سال 93 به همراه سنوات وبخشی از عیدی دو سال 93 و 94 خود را هنوز دریافت نکرده‌اند.

طبق اظهارات کارگران،مدیران فرودگاه مهر آباد بعد از خروج پیمانکار قبلی، قرارداد کار جدیدی را در بخش چرخ دستی با پیمانکارجدید منعقد کرده و پیمانکار جدید نیز تا به امروز که بیش از یک ماه از سال جدید  می گذرد با هیچ یک از کارگران  واحد چرخ دستی قرار داد کاری منعقد نکرده وبه نوعی کارگران را بلاتکلیف نگه داشته است.

بنا بر این گزارش، کارگران پیمانی واحد چرخ دستی فرودگاه مهر آباد خواستار دریافت مطالبات معوقه هستند، اما مسئولان فرودگاه مهر آباد با وجود خروج پیمانکار پیشین به عنوان کارفرمای اصلی مسئولیت پیگیری پرداخت مطالبات کارگران را بر عهده نمی‌گیرند و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت را دیده‌اند.

به گفته کارگران، طی چند سال گذشته کارگران واحد چرخ دستی فرودگاه مهر آباد تحت مسئولیت چندین شرکت پیمانکاری فعالیت می‌کرد ه‌اند و در عین حال بخشی از مطالبات این کارگران در زمان هر یک از این پیمانکاران پرداخت نشده است.

بر اساس اظهارات کارگران، آنان برای پی گیری مطالبات معوقه خود از این پیمانکار به اداره کار غرب تهران شکایت کردند با وجود آنکه اداره کار حکم به پرداخت مطالبات کارگران  از سوی کارفرمای سابق کرده است اما نه کارفرمای سابق ونه مدیران فرودگاه مهر آباد به عنوان کارفرمای اصلی مسئولیت پرداخت مطالبات کارگران را بر عهده نمی گیرند.

کارگران بخش خدمات فرودگاه مهرآباد در خاتمه درباره تبدیل وضعیت  شغلی خود مدعی شدند در سال ۹۰ قرارداد کارگران بخش خدمات طبق مصوبه دولت وقت از پیمانی به حالت مستقیم تبدیل شد اما از ابتدای سال ۹۳ با ورود دولت یازدهم قرارداد‌ها باز به صورت پیمانی بازگشت واین موضوع نارضایتی کارگران را در پی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز