خبرگزاری کار ایران

به دنبال سفر باراک اوباما به آلمان؛

سندیکاهای کارگری مخالف پیمان تجارت آزاد اروپا و آمریکا به خیابان‌ها آمدند

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۴۱۴

هزاران نفر از مخالفان پیمان تجارت آزاد اروپا و آمریکا موسوم به TTIP رو سه شنبه همزمان با سفر باراک اوباما به شهر هانوفر آلمان به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایلنا مخالفان که از اعضای سندیکاهای کارگری و گروه‌های مختلف اجتماعی هستند اعتقاد دارند که این پیمان دست دولت‌ها را در تنظیم مقرارات کسب و کار بیش از گذشته باز خواهد گذاشت.

اعضای سندیکاهای کارگری  بر این باورند که امضای این پیمان باعث کنترل سطح دستمزد‌ها می‌شود و دست کارفرمایان را برای فشار بیشتر بر سطح معیشت کارگران باز خواهد گذاشت.

در حالی رهبران کشور‌های اروپایی و آمریکا برای امضای این پیمان پافشاری می‌کنند که مطابق با نظرسنجی‌ها مخالفان این پیمان در حال افزایش هستند.

«فلورین رهریج» یکی از حاضرین در تظاهرات به بی بی سی گفت که انعقاد این پیمان میان اروپا و آمریکا به ضرر حقوق کارگران، دموکراسی و محیط زیست است.

در مقابل موافقان این توافق اعتقاد دارند که در صورت تصویب این پیمان تعرفه‌های گمرکی و مالیاتی حذف می‌شود و بدین ترتیب فرصت های سرمایه‌گذاری و دسترسی به  بازارهای اروپا و آمریکا برای کشورهای این دو قاره تسهیل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز