خبرگزاری کار ایران

کارگران خواستار شدند:

ورود استانداری گیلان برای بازگشایی کارخانه قطعات بتنی

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۴۵۴

جمعی از کارگران کارخانه تعطیل شده لوله و قطعات بتنی گیلان که از ابتدای سال جاری به جمع بیکاران پیوسته، در نامه‌ای خطاب به استاندار گیلان خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

به گزارش ایلنا، در این نامه با اشاره به اینکه دست کم تا پیش از آغاز سال جدید، حدود 170کارگر در کارخانه لوله و قطعات بتنی گیلان کار می‌‌کردند، آمده است: همه ما خواستار اقدامی فوری برای رفع مشکلات موجود وبازگشایی کارخانه هستیم.

نویسندگان این نامه با یاد آوری مشکلاتی که باعث شده است تا این واحد صنعتی به بهانه غیر اقتصادی بودن توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشته باشد، آمده است: تعطیلی این کارخانه تنها به خاطر تامین نشدن مطالبات آن از ارگانهای مختلف دولتی استان صورت گرفته است.همچنین توقف خرید محصولات این کارخانه از سوی برخی سازمانهای دولتی همانند اداره آب وفاضلاب استان و اداره جهاد کشاورزی و.. لطمات جدی به این واحد وارد کرده است .

به گفته کارگران این ادارات  که از سالها قبل برای اجرای طرح ها وپروژه های عمرانی  خود محصولات مورد نیازشان را از کارخانه لوله و قطعات بتنی گیلان تامین می کردند در یک سال گذشته تغییر رویه داده و لوازم مورد نیاز خود را از کارخانه های استانهای همجوار تهیه می کنند و این در حالیست که اساس تاسیس کارخانه قطعات بتنی گیلان تامین نیاز های داخلی استان گیلان بوده است.

به گفته کارگران، مجموعه شرایط فوق تهدیدی برای امنیت شغلی حدود 170 کارگری شد که بعد ازسالها تلاش وکار از ابتدای سال جاری بدون دریافت معوقات مزدی خود بیکار شده اند.

کارگران شرکت لوله و قطعات بتنی گیلان در این نامه درباره معوقات مزدی خود می‌گویند، با گذشت بیش از یک ماه از اخراج کارگران کارفرما هنوز عیدی وسنوات سال  94 آنان را پرداخت نکرده است.پیش از این نیز کارگران هر چند ماه یکبار دستمزد خود را به صورت حداقلی دریافت می کردند با این حال  کارگران هیج وقت زبان به اعتراض نگشودند،چرا که اعتقاد دارند در سالی که به تاکید رهبرمان سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام عمل نام گذاری شده است مشکلات کارگران این کارخانه با درایت وتوجه شما مسئولان خدمتگزار رفع خواهد شد.

نویسندگان این نامه با تاکید بر اینکه کارگران این مجموعه بزرگ  از زحمتکشان به حق جامعه هستند، افزوده‌اند:با توجه به اینکه شرکت لوله و قطعات بتنی گیلان تنها منبع در امدی واشتغال 170 کارگر  است از شما مقام مسئول تقاضا داریم که در خصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی وبازگشت بکار کارگران آن که اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارنداقدام عاجل کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز