خبرگزاری کار ایران

در دومین روز از هفته کارگر؛

دهمین مراسم اعطای نشان خدمت به قانون‌کار برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۷۵۱

مراسم دهمین دوره مراسم اعطای نشان خدمت به قانون کار با تجلیل از اصغر بروشان، دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان، علی محمد دهقانی دبیر خانه کارگر یزد و حبیب الله عجایبی، معاون اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این مراسم پیش از ظهر امروز با حضور گروهی از کارگران شاغل و بازنشسته تهرانی در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد.  

در بخشی از این مراسم اصغر برشان دبیر خانه کارگر اصفهان به عنوان یکی از تقدیرشدگان یادآور شد: در سال های گذشته قصد داشتند کارآمدی قانون کار را از آن بزدایند.

این فعال صنفی کارگری ادامه داد: به عنوان نمونه آنزمان عده‌ای آمدند و در پیش‌نویس قانون کار  به جای کارگر و کارفرما واژه های کارگزار و کارپذیر را به کار بردند که خوشبختانه با هوشمندی اعضای خانه کارگر این پیش‌نویس لغو شد.

وی بابیان اینکه تمام تلاش عده‌ای بر این بوده که در قانون کار چیزی به اسم کارگر و کارفرما نباشد، افزود: همین عده تلاش می‌کردند تا قانون شوراهای اسلامی کار را از دور خارج کنند و طرح‌هایی به این منظور به مجلس ارائه دادند.

برشان ادامه داد: باید شاهد گسترش تشکل‌های کارگری باشیم تا شاهد ترقی قوانین کار و رفاه اجتماعی باشیم.

وی در پایان گفت: بنده در کنگر ه های مختلف خانه کارگر بالغ بر 11 سال خدمتگزار کارگران بودم ولی در دوران وزارت آقای جهرمی با سیاسی‌کاری ما را کنار گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز