خبرگزاری کار ایران

با وجود خشونت بیش از اندازه پلیس دراعتراضات پنجشنبه

سندیکاهای کارگری فرانسه تظاهرات روز جهانی کار را برگزار می کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۱۶۴

در حالی مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه معترضان به اصلاحات قانون کار فرانسه را به ایجاد خشونت متهم می کند که خشونت بیش از اندازه پلیس فرانسه در اعتراضات پنجشنبه شب از چشم رسانه ها دور نمانده است.

 به گزارش  ایلنا معترضان به اصلاحات قانون کار به دعوت هفت سندیکای بزرگ فرانسه، برای چهارمین بار در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند و خواستار بازپس گرفتن این طرح شدند.

  پنجشنبه شب در ادامه اعتراضات سندیکاهای کارگری، معلمان، دانشجویان، کارمندان و دانش آموزان به اصلاحات قانون کار فرانسه بیش از 120 نفر از معترضان بازداشت شدند.

خبرنگار یورونیوز از محل تجمع معترضان گزارش داد که پلیس با گاز اشک آور و باتوم به صف معترضان جنبش موسوم به «خیزش شبانه» که حدود یک ماه است در میدان جمهوری پاریس تجمع کرده اند، هجوم برده و آنها را متفرق کرده است.

خشونت پلیس فرانسه در اعتراضات پنجشنبه به اندازه ای بود که رسانه های منتقد دولت به پوشش وسیع آن پرداختند. در همین حال نخست وزیر فرانسه بدون اشاره به خشونت های پلیس معترضان را «اقلیتی بی مسئولیت» خواند.

به گفته پلیس فرانسه در اعتراضات پنجشنبه بین ۱۷۰تا ۱۸۰ هزاز تن شرکت کردند اما سندیکاها میزان حضور راهپیمایان را ٥٠٠ هزار نفر ارزیابی کرده اند.

هدف دولت از اصلاحات قانون کار اعطای آزادی بیشتر به کارفرمایان است در مقابل معترضان اعتقاد دارند که اصلاحات مد نظر دولت اخراج کارگران و حقوق بگیران را آسانتر و امکان مذاکره و چانه زنی کارگران را محدود می کند.

مجلس ملی فرانسه روز سه شنبۀ آینده بررسی این لایحۀ را آغاز کند اما پیش از آن سندیکاهای کارگری و فعالان مدنی تظاهراتی گستردۀ  را برای روز اوّل ماه مه، روز جهانی کارتدارک دیده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز