خبرگزاری کار ایران

تاخیر دو ماهه در پرداخت حقوق کارگران شهرداری منطقه سه اهواز

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۳۸۵

پرداخت دستمزد حدود ۴۵۰ کارگر بخش خدماتی وفضای سبز منطقه سه شهرداری «اهواز» در استان خوزستان دو ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری ایلنا گزارش دادند، این کارگران که تحت مسئولیت چند شرکت پیمانکاری «در شهرداری منطقه سه اهواز به کارهای خدماتی وفضای سبز مشغول‌اند؛دستمزد اسفند ماه ۹۴ و فروردین سال جاری را دریافت نکرده‌اند. علاوه بر این حق بیمه این کارگران با تاخیر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

به گفته کارگران، شهرداری منطقه سه اهواز حدود ۱۴۸ کارگر  فضای سبز وحدود ۳۰۰ کارگر خدماتی دارد که پیش از این دستمزد آن‌ها ۳ماه به تعویق افتاده بود که پس از برپایی تجمع هفته گذشته گروهی از این کارگران در مقابل ساختمان شهرداری، بخش مربوط به دستمزد بهمن ماه آنها پرداخت شد.

به ادعای آن‌ها، دلیل مشکل به وجود آمده این است که مسئولان شرکتهای پیمانکاری به بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی امکان به موقع پرداخت حقوق کارگران را ندارند.

کارگران منطقه سه شهرداری اهوازمی‌گویند، پرداخت مابقی معوقات حقوقی کارگران برای تامین معاش در شرایط اقتصادی کنونی ضروری است و علاوه بر آن کارفرما باید امنیت شغلی آنان را تامین کند.

این منبع خبری همچنین با اشاره به مشکلات شغلی تعداد ۱۶ نفر از کارگران فضای سبز شهرداری منطقه سه اهواز، گفت: این تعداد کارگر که از حدود ۶ ماه پیش در بخش فضای سبز به کار گرفته شده‌اند با بیش از دو ماه دستمزد معوقه وضعیت شغلی مشخصی ندارد.

به گفته آنان کارفرما بخش پیمانکاری  در مورد این کارگران معتقد است که آنان جزء نیروهای مازادند و شهرداری بدون تامین کردن منابع مالی آنها برای پرداخت حقوق ، آنان را در اختیار واحد فضای سبز گذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز