خبرگزاری کار ایران

کارگران پلی اکریل خطاب به استاندار اصفهان:

بیشترین آسیب خصوصی سازی نصیب کارگران شده است

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۷۱۲

۷۰۰ نفر از کارگران پلی اکریل اصفهان در نامه‌ای خطاب به استاندار اصفهان خواستار رسیدگی به مشکلات خود و حل معضلات این واحد تولیدی باسابقه شدند.

به گزارش ایلنا، حدود ۷۰۰ نفر از کارگران شرکت پلی اکریل اصفهان در نامه‌ای خطاب به استاندار این استان خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

در این نامه که رو نوشت آن به مسئولان استان و نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است، از تعویق سه ماهه مطالبات مزدی خود انتقاد کردند و تغییرات متعدد مدیریت کارخانه پس از واگذاری به بخش خصوصی را ریشه اصلی مشکلات این واحد تولیدی قدیمی دانستند.

در ابتدای این نامه آمده است: به استحضار می‌رساند شرکت پلی اکریل در سال ۱۳۸۳ خارج از اصل ۴۴ قانون اساسی و بدون در نظر گرفتن شرایط لازم و مناسب، به بخش خصوصی واگذار شده است.

در ادامه این نامه آمده است: با واگذاری سهام کارخانه به شرکت‌های خصوصی، این صنعت استراتژیک و مادر که زمانی همچون نگینی در میان صنایع دیار زاینده رود می‌درخشید، با این انتقال نیز ره به جایی نبرد و همچنان در سراشیبی سقوط قرار گرفت. اکنون پس از گذشت یک دهه از واگذاری کارخانه، ادامه حیات برای مجموعه بسیار مشکل شده است. کارخانه‌ای که زمانی از سوددهی مطلوبی برخوردار بود، اکنون زیان ده شده است. میزان تولید در یک سال مالی شرکت به یک سوم ظرفیت اسمی هم نمی‌رسدو این در شرایطی است که شرکت پلی اکریل به هیچ عنوان مشکل فروش ندارد. عدم وجود نقدینگی جهت تهیه مواد اولیه باعث شده است پای کارگزاران و دلالان به کارخانه باز شده و عملا اگر درآمدی هم هست، به جیب این افراد سرازیر می‌شود.

در ادامه این نامه به مشکلات کارگران اشاره شده و آمده است: در این میان بیشترین آسیب را کارگران این مجموعه متحمل شده‌اند. کارگران تنها گروهی هستند که کار خود را به صورت احسن انجام می‌دهند و در کمال ناباوری شاهد تضعیف هر روزه محل کار خود هستند، افرادی که هرچند ماه یک بار با تغییر مدیر عامل و وعده و وعیدهای جدید مواجه شده و اندکی بعد با تغییر مدیریت، همه وعده‌های داده شده را بر باد فنا می‌بینند. امروز این کارگران با سه ماه حقوق متوالی عقب افتاده و چشم اندازی تاریک مواجه هستند و هیچ برنامه مدون و حساب شده‌ای از جانب سهامدار ارائه نمی‌شود.

در پایان این نامه، کارگران  درخواست مداخله و رسیدگی به مشکلات خود را مطرح کرده‌اند و گفته‌اند: جناب استاندار، این ثروت ملی در حال نابودی و اشتغال حدود ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در معرض خطر قرار گرفته است. اگر امروز فکری به حال این سرمایه ملی نکنیم، شاید فردا خیلی دیر باشد. لذا از شما و سایر مسئولان تقاضامندیم به مساله پلی اکریل ورود و ما را از این وضعیت نجات دهید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز