خبرگزاری کار ایران

به رغم تهدید سندیکاهای کارگری بر افشای اسناد تجارت آزاد

دولت‌های اروپایی بر سندیکاها فشار وارد می کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۵۰۶

عده ای ازفعالان مدنی و سندیکاهای کارگری تهدید کرده اند در صورتی که «پیمان تجارت آزاد ماورای آتلانتیک» میان اروپا و آمریکا اجرایی شود، اسناد آن را افشا می‌کنند.

به گزارش ایلنا مطابق این اسناد آمریکا برای اجرایی شدن این پیمان اتحادیه اروپا را بیش از آن چیزی که تصور می‌شد تحت فشار گذاشته است.

این اسناد نشان می‌دهد آمریکا اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داده که در صورت ناکامی این توافقنامه، تسهیلات گمرکی برای صنایع خوروسازی اروپا برچیده خواهد شد تا اروپا را مجبور کند گمرک محصولات کشاورزی خود را کاهش دهد و از آمریکا مواد غذایی بیشتری وارد کند.

یک کارشناس تجارت که با سازمان «گرین پیس» در مورد افشای این اسناد همکاری می‌کند به رسانه‌ها گفته آنچه تاکنون در مورد این اسناد درز کرده فقط نوک کوه یخ است و به زودی ابعاد فاجعه آور این پیمان منتشر می‌شود.

در هفته های گذشته پس از سفر باراک اوباما به آلمان مخالفان این پیمان که اکثرا از سندیکاهای کارگری هستند تجمع گسترده‌ای را در شهر هانوفر تدارک دیدند.

این در حالی است که به رغم افزایش مخالفت ها رهبران کشورهای اروپایی بر اجرایی شدن این پیمان مصر هستند.

مخالفان این پیمان اعتقاد دارند که انعقاد این پیمان دست دولت‌های اروپایی را در تنظیم قوانین کسب و کار بیش از گذشته باز می‌گذارد و موجب کاهش سطح دستمزدها، افزایش ساعات کاری و کاهش ضوابط ایمنی شغلی می‌شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز