خبرگزاری کار ایران

به دنبال وقوع دو مورد حادثه کار در پتروشیمی ایلام؛

کارگران پتروشیمی ایلام خواستار کاهش ساعات کار شدند

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۷۱۴

به دنبال وقوع دو مورد حادثه منجر به فوت برای کارگران واحد الفین پتروشیمی ایلام، کارگران این بخش خواستار بازبینی شرایط و کاهش ساعات کار روزانه خود شدند.

منابع خبری ایلنا در پتروشیمی ایلام با اعلام این خبر افزودند: در حال حاضر عمده‌ترین خواسته صنفی کارگران واحد الفین پتروشیمی کاهش ساعات روزانه کار است و در همین رابطه در روزهای اخیر گروه‌هایی از کارگران از طریق اجتماع صنفی این موضوع را مطرح کرده‌اند.

 

براساس اطلاعاتی که به نقل از کارگران پتروشیمی ایلام بدست آمده است دست‌کم تا پیش از حوادث جداگانه‌ای که در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری، منجر به فوت دو نفر از کارگران این مجتمع پتروشیمی شد، ساعت روزانه کار کارگران این مجتمع از حوالی ۷ صبح تا ۷ عصر بوده است.

برابر اطلاعاتی که به صورت رسمی از سوی پتروشیمی ایلام منتشر شده است در حادثه روز ۱۱ اردیبهشت ماه مرادجان قبادی از کارگران پیمانکاری و باسابقه داربست‌زن واحد الفین هنگام کار براثر سقوط از ارتفاع مجروح و به فاصله یک روز براثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست می‌دهد، همچنین در حادثه دوم که به فاصله یک روز بعد در همین واحد رخ می‌دهد، یکی دیگر از کارگران پیمانکاری جوشکار به نام علی کاظمی براثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست می‌دهد.

از قرار معلوم پس از این حوادث، ساعت کار روزانه گروهی از این کارگران با دو ساعت کاهش از ساعت ۷ صبح تا ۵ عصر تغییر کرده است و در همین رابطه باقی کارگران پتروشیمی ایلام نیز خواستار کاهش ساعات کار روزانه خود هستند.

به گفته مدیریت پتروشیمی ایلام، این واحد صنعتی که از سال ۹۲ وارد فاز تولید شده است حدود ۲ هزار کارگر دارد و بهره برداری از واحد الفین آن نیز تا پایان سال جاری به صورت کامل انجام خواهد شد.

کارگران پتروشمی ایلام می‌گویند با توجه به شرایط سخت کاری آن‌ها چنانچه در ساعات کار روزانه و زمان استراحت و امکانات رفاهی آن‌ها بازنگری صورت بگیرد، قطعا دیگر حوادثی مانند آنچه که در روزهای گذشته اتفاق افتاد، رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز