خبرگزاری کار ایران

۲۰۰ کارگر چاه نفت کمان‌کوه تعدیل شدند

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۴۳۲

در نتیجه اتمام قرارداد پیمانکار حدود ۲۰۰ نفر از کارگران شاغل در چاه‌های نفت تنگه بیجار و کمان‌کوه در استان ایلام بیکار شدند.

منابع خبری ایلنا در استان ایلام با اعلام این خبر افزودند: کارگران مورد نظر دست کم از ۵ تا ۲۰ سال سابقه کاری دارند و در حال حاضر آنها خواهان در وهله اول خواهان تمدید قراردادهای خود هستند.

برپایه این اطلاعات کارگران مذکور پیش از این در روزهای گذشته با برپایی یک اجتماع صنفی در مقابل استانداری ایلام پیگیر خواسته‌های خود شده بودند مدعی هستند که ظاهرا حتی در شرایط کنونی قرار نیست به آنها بیمه بیکاری تعلق بگیرد.

ظاهرا مسئله رابطه همکاری پیمانکاری که کارفرمای این کارگران محسوب می‌شده از حدود دو هفته پیش با وزارت نفت که کارفرمای اصلی پروژه چاه‌های نفت کمان‌کوه محسوب می‌شود، قطع شده است.

کارگران مورد نظر مدعی‌هستند با توجه به فعالیت سایر پیمانکاران، فعالیت پروژه استمرار داشته و به همین دلیل نیازی به تعدیل آن‌ها نبوده است.

در عین حال آنطور که منابع ایلنا گفته‌اند، این کارگران از نیروی‌های بومی استان و نیرو طرح توسعه هستند که زمان بندی فعالیت‌های آن‌ها (time sheet) با خود کارفرمای اصلی بوده و بیکار شدن آن‌ها ارتباطی به اتمام قرارداد پیمانکار ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز