خبرگزاری کار ایران

روز گذشته اتفاق افتاد:

کارگران نی بر مجتمع نی شکر هفت تپه تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۶۲۱

روز گذشته حدود ۴۰۰ نفر ازکارگران نی بر مجتمع کشت‌و صنعت هفت تپه در اعتراض به آنچه محقق نشدن مطالبات بیمه‌ای خود از سوی کارفرماعنوان می‌کردند در محوطه کارخانه مقابل ساختمان اداری تجمع کردند.

در این زمینه یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی روز گذشته کارگران به ایلنا گفته است: دلیل اعتراض امروز کارگران نی بر وصول نشدن حدود ۱۰ میلیارد حق بیمه فصول بیکاری سالهای ۶۸ تا ۹۲ کارگران فصلی است که پس از سالهای هنوز پرداخت نشده است.

او با بیان اینکه در این خصوص نیزدولت مصوبه‌ای را در سال ۹۳ بدنبال اعتراضات کارگران نی‌بر دو مجتمع نی شکر هفت تپه و کارون شوش‌تر در خوزستان وتهران صادر کرده است افزود: در آن مصوبه برای برطرف شدن مشکل فاصله بیمه‌ای کارگران نی بر مجتمع نی شکر هفت تپه دولت ۲۵ میلیارد تومان اختصاص داد که ۱۵ میلیون از آن وصول شد وتعداد زیادی از کارگران بازنشسته شدند.

او با بیان اینکه در صورت پرداخت مابقی حق بیمه  فصول بیکاری کارگران حدود ۳۳۶ کارگر از مجموع ۴۵۰ کارگرنی بر در این مجتمع بازنشسته می‌شوند افزود: با این حال پس از گذشت دو سال از تصویب این مصوبه  هنوز پرداخت مابقی حق بیمه فصول بیکاری کارگران مشخص نیست.

به گفته وی وجود فاصله بیمه‌ای در سوابق این کارگران به آن دلیل است که به دلیل امکان برداشت محصول نی‌شکر تنها در نیمی از سال، کارگران نی‌بر به صورت فصلی مشغول به کارند و به همین دلیل حق بیمه آنان نیز تنها نیمی از سال پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه یکی دیگر از خواسته‌های صنفی کارگران نی بر در اجتماع دیروز، ادامه همکاری کارگرانی بر در ایام بیکاری است در خاتمه اظهار داشت: کارگران نی بر که به صورت فصلی کار می‌کنند می‌خواهند کارفرما در ایام بیکاری که بیمه آنان نیز پیشاپیش پرداخت شده است آنان را در بخشهای دیگر بکار گیرد.

گفتنی است کارگران نی بر در فصل بیکاری مبالغی را به صورت امانت در اختیار کارفرما قرار می‌دهند تا حق بیمه آنان را در فصول بیکاری پرداخت کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز