خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد:

لزوم ارتباط تنگاتنگ تشکل های کارگری در سطوح میانی و پایین

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۸۲۹

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو معتقد است: ارتباط و رایزنی تشکل های کارگری علی الخصوص در واحدهای صنعتی و تولیدی مشابه می تواند به کنش جمعی متحد در پیگیری مطالبات بیانجامد.

«اکبر علیپور»، رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو ( شرکت آسفالت طوس) در گفتگو با ایلنا گفت:  ارتباط تنگاتنگ تشکل های کارگری در سطوح میانی و پایین، پیگیری مطالبات مشترک را تسهیل می کند.

وی ادامه داد: این ارتباط علی الخصوص در واحدهای تولیدی و صنعتی مشابه بسیار اهمیت دادرد و این دقیقا همان اتفاقی است که در کشورهای مترقی با تشکل های ساخت یافته قوی دهه ها پیش رخ داده است.

علیپور با بیان این که به عنوان یک تشکل کارگری فعال در یک واحد معدنی بزرگ در حال حاضر با هیچ تشکل کارگری دیگر ارتباط نداریم افزود: ظاهرا در حال حاضر سیاست کلی، تضعیف قدرت تشکل های کارگری است و به همین دلیل است که مطالبه گری جمعی و کنش مشترک بسیار دشوار است.

وی تاکید کرد: بدیهی است که  نیاز به ساختار منسجم تشکیلاتی برای این ارتباطات داریم و این ضرورت، نیازمند آگاهی کارگران و البته ایجاد فضای آزاد توسط مسئولان است.

این فعال صنفی در ادامه لزوم به کارگیری  کارشناسان روابط کار در  تشکل ها اشاره کرد و گفت: اگر تشکل ها و انجمن های کارگری قوی و گسترده باشند، می‌توانند در هر شاخه و حرفه تخصصی، کارشناسان روابط کار را استخدام کنند تا هم رسیدگی به مسائل حقوقی کارگران انجام شود و هم آگاهی رسانی به نیروی کار تسهیل شود.

وی در همین رابطه افزود: برای نمونه تشکل های فعال در معادن می توانند یک ساختار تشکیلاتی واحد داشته باشند و طبیعی است که این انسجام باعث توانمندتر شدن آنها می شود و در نتیجه قادر خواهند بود کارشناسان مورد نیاز را استخدام کنند.

علیپور در پایان به لزوم مشارکت مستقیم نمایندگان کارگران در همه تصمیم گیری ها اشاره کرد و گفت : مسئولان اگر واقعا دلسوز جامعه کارگری هستند باید با نمایندگان واقعی کارگران دیدارهای چندجانبه و مستمر داشته باشند و از این طریق، بدنه کارگری جامعه را در همه تصمیمات مشارکت بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز