خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران خباز مطرح کرد:

دستمزد خبازان تغییر نکرده است/ لزوم قانونمند شدن اشتغال در نانوایی ها

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۸۹۳

یک فعال صنفی کارگران خباز می‌گوید: با وجود گذشت دو ماه از سال جدید، تکلیف افزایش مزد خبازان هنوز مشخص نشده است.

«رمضان علی نوروزی»، عضو کانون عالی انجمن های صنفی کارگران خباز کشور، در گفتگو با ایلنا با اشاره به عدم افزایش مزد خبازان در سال جدید گفت: سطح معیشتی و شغلی  کارگران خباز در پایین ترین سطح ممکن است.  

وی افزود: یک مطالبه اصلی جامعه خباز، خارج شدن روند افزایش دستمزد از حالت توافقی است. تنها در این صورت است که علاوه بر افزایش دستمزد، حقوق قانونی دیگر از قیبل مزایا، حق مسکن و سنوات نیز به این کارگران تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اگر حداقل بگیران شاغل در نانوایی ها براساس مصوب شورای عالی کار دستمزد بگیرند، سپس می توان براساس اجرای طبقه بندی مشاغل، مزد رده های شغلی مختلف خبازی ها را مشخص کرد.  

نوروزی با بیان این مطلب که امسال  هیچ افزایش مزدی برای کارگران نانوا پیش بینی نشده  گفت: براساس عرف رایج، افزایش مزد کارگران نانوایی ها، به افزایش قیمت نان بستگی دارد و از آنجا که هیات دولت اعلام کرده امسال قیمت نان افزایش نخواهد یافت، تکلیف افزایش مزد خبازان نامشخص باقی مانده است.

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز استان مرکزی با تاکید مجدد بر لزوم قانونمند شدن تعیین دستمزد خبازان گفت: کارگران خباز از مزایای قانونی محرومند و این برعهده وزرات کار است که با رایزنی و مشارکت انجمن های صنفی، وضعیت شغلی کارگران نانوایی ها را ساماندهی کند.

وی از مذاکرات متعدد کانون عالی انجمن های صنفی کارگران خباز با مقامات مسئول وزارت کار خبر داد و گفت: متاسفانه تا کنون این پیگیری ها بی نتیجه مانده است و مسئولان می گویند این مطالبه باید از طریق مجلس پیگیری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز