خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی ایران:

بنگاه‌ اقتصادی پایدار شرط گذار از اقتصاد غیر رسمی

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۵۲۱

نایب رییس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی ایران گفت: اگر می خواهیم از اقتصاد غیر رسمی به اقتصاد رسمی گذار کنیم ابتدا باید بنگاههای اقتصادی پایدار داشته باشیم .

به گزارش ایلنا، محمد عطاردیان با بیان این مطلب در همایش عبور از اقتصاد غیر رسمی به اقتصاد رسمی گفت: هم اکنون گرفتن مجوز یک بنگاه اقتصادی به گونه ای دشوار است که افراد به مشاغل غیر رسمی رو می آورند ا ز این رو من فکر می کنم که باید بنگاههای پایداری که در چارچوب قوانین کسب و کار فعالیت می کنند، ایجاد شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین اشتغالزایی توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شود، گفت: افرادی که قصد دارند بر فقر و نداری غلبه کنند به دنبال این می روند که کسب و کاری راه بیاندازند و در صورتی که بنگاههای پایدار در بخش خصوصی وجود نداشته باشند نمی توانند از آنها حمایت کرد.

وی در خصوص آمار و اطلاعات در مورد اقتصاد غیر رسمی گفت: مطابق آمارهای مرکز پژوهش های مجلس مشاغل غیر رسمی با کاهش قدرت خرید مردم و روند نزولی درآمد سرانه فرار مالیاتی افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که بخش تامین اجتماعی مسوول حل مشکلات مشاغل غیر رسمی است، افزود: دولت موظف است که بدهی 110 هزار میلیارد تومانی خود به تامین اجتماعی را به منظور حمایت از اشتغال پایدار پرداخت کند.

عطاردیان از تشکیل بنگاهی توسط کارفرمایان به منظور حمایت از بنگاههای اقتصادی خبر داد و گفت: کارفرمایان حاضر شدند  هلدینگی با 200 میلیارد تومان سرمایه تشکیل دهند تا به ایجاد اشتغال پایدار در بخش مشاغل و غیر رسمی کمک کند و در صورتیکه دولت از این هلدینگ حمایت کند کارفرمایان حاضرند سرمایه خود را تا هزار میلیارد تومان برساند.

همچنین در ادامه این برنامه علی اصغر بیات رییس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل افزایش اشتغال غیر رسمی نبود امنیت شغلی است گفت: اخراج کارگران و افزایش قراردادهای موقت و سفید امضاء باعث ایجاد مشاغل غیر رسمی شده است.

وی افزود: دولت بدهی عظیمی به تامین اجتماعی دارد که تامین اجتماعی به خاطر این بدهی عظیم تاکنون نتوانسته نسبت به ساماندهی مشاغل غیر رسمی کمک کند.

وی در پایان گفت: افرادی که مشاغل غیر رسمی فعالیت دارند بیمه و بازنشستگی ندارند از این رو فکر می کنم اگر کسی بتواند این مشاغل را ساماندهی کند کار بزرگی انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز