خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران فولاد خرم آباد در دریافت حقوق معوقه

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۶۴۴

پس از گذشت پنج ماه از اعلام توقف فعالیت کارخانه «فولاد خرم آباد» در استان لرستان هنوز وضعیت ۳۰کارگر بیکار شده این واحد صنعتی نامعلوم است.

منابع کارگری در خرم آباد با اعلام این خبر به ایلنا می‌گویند با توقف فعالیت تولیدی این کارخانه از ابتدای آذر ماه سال گذشته (۹۴) تاکنون، حدود ۳۰ کارگر آن در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و در عین حال هنوز بابت ۷ ماه مزایای مزدی معوقه و چندین ماه بیمه طلبکارند.

به گفته این کارگران وضعیت پیش آمده درحالی است که پیش‌تر و در زمان فعالیت کارخانه «فولاد خرم آباد» تعداد کارگران این واحد تولیدی به بیش از ۸۰ نفر می‌رسید.

در این زمینه گفته می‌شود که کارفرمای این واحد تولیدی به دلیل مشکلات مالی هنوز با ۵۰ کارگر تعدیل شده به صورت کامل  تسویه حساب کند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود هرکدام از همکارانشان به‌صورت میانگین حدود ۱۲تا ۱۳میلیون تومان از کارفرماطلب کارند و درحال حاضر با انجام مشاغلی چون مسافرکشی و دستفروشی مخارج زندگی خود را تامین می‌کنند.

کارگران اخراجی فولاد خرم آباد در بخش پایانی می‌گویند، هم اکنون برای پیگیری مطالبات صنفی خود به اداره کار خرم آباد شکایت کرده‌ و براساس پیگیری‌های انجام شده تعدادی از آنها موفق به دریافت حکم توقیف اموال شده‌اند.

به ادعای آنان با این حال با گذشت بیش از پنج ماه از تعطیلی کارخانه هنوز اقدام مشخصی در خصوص پرداخت معوقات مزدی و روشن شدن وضعیت استخدامی کارگران شاغل در آن صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز