خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگری:

سازمان تامین اجتماعی بدون حمایت دولت سرپاست/ تاکید تشکل های کارگری بر استقلال سازمان است

یک مقام صنفی کارگری می گوید: حفظ استقلال تامین اجتماعی یکی از مهمترین اولویت های جامعه کارگری است. نمایندگان مجلس این فهم و درایت را داشته باشند که به جای تقویت سازمان دست به تخریب نزنند.

«اولیا علی بیگی»، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشوردر گفتگو با ایلنا در رابطه با مطرح شدن مجدد بحث ادغام  صندوق درمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت در واپسین روزهای مجلس دهم گفت: سازمان تامین اجتماعی بدون  پرداخت سرانه درمان توسط دولت سرپا مانده وبا همه کمبودها و خلف وعده ها ناموفق نبوده است.  ادعا نمی کنیم که رضایت کامل جامعه کارگری بلکه می گوییم رضایت نسبی کارگران و بازنشستگان را در خدمت رسانی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: حال با این اوصاف، نمایندگان مجلس باید این فهم و درایت را داشته باشند که به جای تضعیف و تخریب، به تقویت بنیان های این سازمان خودگردان عام المنغعه بیندیشند.

علی بیگی با تاکید بر این که براساس نص صریح قانون، تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که منابعش حاصل دسترنج ضعیف ترین و محروم ترین قشر جامعه است، افزود: مسئولین از یک طرف  داد کوچک سازی دولت و واگذاری به نهادهای مردمی می‌دهند و از طرف دیگر،  قصد غارت اموال فرودست ترین اقشار مردم را دارند و باید گفت این رویکردهای متضاد قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: تاکید موکد تشکل های کارگری بر حفظ و ترمیم استقلال مالی و اداری سازمان تامین اجتماعی  است و دولت که تا کنون نه سرانه درمان را پرداخت کرده و نه هیچ حمایتی از سازمان به عمل آورده، بهتر است این استقلال را به رسمیت بشناسد چرا که تامین اجتماعی توانسته  تا کنون به صورت خودگردان منابعش را تامین کند.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان این که دولت و مجلس اگر نمی خواهند یا نمی توانند کمکی به سازمان بکنند، حداقل مشکل و مزاحمت ایجاد نکنند، تصریح کرد: یقین بدانند که هر خطایی در تاریخ ماندگار خواهد شد. این دولت و مجلس بهتر است از قصد دست اندازی بر منابع کارگران دست بردارند و خاطره تلخی از خودشان بین کارگران و بازنشستگان باقی نگذارند.

وی در پایان هشدار داد: هرگونه دست اندازی و تعدی به معنای ایجاد حساسیت در جامعه کارگری است و بالطبع به اعتراضات گسترده خواهد انجامید.

کد خبر : ۳۷۰۰۴۷