خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار:

کارگران با ادغام صندووق درمان تامین اجتماعی مخالفند

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۱۴۰

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار می گوید که ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت به قیمت نابودی سازمان تامین اجتماعی است.

علی دهقان کیا در گفتگو با ایلنا به اشاره به اینکه از زمان تصویب قانون الزام تاکنون دولت‌ها بابت پرداخت سرانه درمان بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی بدحسابی کرده‌اند، گفت: البته در این مورد مدیران دولتی سازمان تامین اجتماعی نیز به دلیل کوتاهی کردن در پیگیری این حق قانونی مقصرند.

وی افزود: جدا از این بدحسابی، مدیران دولتی هم در داخل و هم در بیرون سازمان تامین اجتماعی تاکنون در مورد بازگرداندن طلب یکصد هزار میلیارد تومانی این سازمان اقدامی نکرده‌اند.

دهقانی ادامه داد: در این شرایط اینکه وزارت بهداشت  همچنان بر ادغام منابع صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت اصرار دارند، خطرناک است.

این مقام صنفی کارگران بازنشسته بابیان اینکه استفاده از منابع سازمان برای حل مشکل ورشکستگی نظام بیمه سلامت به منزله غارت منابع کارگران و بازنشستگان است، افزود: حال به جای آنکه در صدد بازگرداندن بدهی‌های خود باشند می‌خواهند از جیب کارگران برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در اجرای نظام بیمه سلامت بهره جویند.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار با تاکید بر اینکه هزینه‌های نظام بیمه سلامت از محل فرانشیز بیمه شدگان تامین اجتماعی پرداخت می‌‌‌‌شود، اظهار داشت: بیمه شدگان تامین اجتماعی این پول را به امانت سپرده‌اند اما حالا می‌بینیم که این پول را که به جیب بیمه شدگان دست درازی شده است.

دهقانی کیا به اصل ۲۹ قانون اساسی اشاره کرد و افزود: مطابق این اصل دولت موظف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایتهای مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تأمین کند اما حال مشاهده می‌شود که تمام هزینه‌های درمان که وطیفه دولت است از محل حق بیمه کارگران تامین می‌شود.

دهقانی کیا تصریح کرد: کارگران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی  همانطور که قبلا هم اعلام کرده‌اند با هرگونه ادغام صندوق درمانی تامین اجتماعی در صندوق‌هایی که پیش از این به دلیل بی‌تدبیر‌ مدیریت دولتی به ورشکستگی کشیده‌شده‌اند مخالفند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز