خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر بروجرد خبر داد:

زاگرس خودرو با ۸۰ کارگر در آستانه تعطیلی

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۱۴۶

یک فعال کارگری در بروجرد از کاهش امنیت شغلی حدود ۸۰ کارگر کارخانه زاگرس خودرو به سبب کاهش تولید خبر داد.

محمد گودرزی دبیر خانه کارگر بروجرد با بیان اینکه، این واحد تولیدی با ۸۰ کارگردر استان لرستان هم اکنون با حداقل ظرفیت تولید در آستانه تعطیلی است، افزود: ظاهرا مدیریت این کارخانه پس از چندین ماه کاهش در ظرفیت تولید، از ابتدای سال جاری به صورت رسمی اعلام کرده است که قصد تعطیلی کارخانه را دارد.

او افزود: همچنین  مشکلات مالی در این کارخانه باعث شد  تامدیران آن طی دو سال گذشته با تعداد ۲۰۰ کارگر بعد از اتمام قرار داد کار تسویه حساب کنند، درحال حاضر  ادامه روند مشکلات مالی کارخانه باعث به تاخیر افتادن بیش از هفت ماه دستمزد کارگران شاغل شده است که در آستانه اخراج قرار گرفته اند.

به گفته وی، مدیران زاگرس خودرو که از شرکت‌های وابسته به یک گروه خودروسازی در کشور مالزی است علی رغم آنکه می‌دانند کارگران این منطقه فرصت شغلی دیگری در انتظارشان نیست اصرار دارند تا به دلیل نبود مواد اولیه ٰکارخانه را به طور کامل تعطیل کنند.

گودرزی تصریح کرد: مشکلات این کارخانه دست کم از ۷ تا ۸ سال قبل از زمان تحریم‌های اقتصادی آغاز شده است به همین دلیل در حال حاضر این کارخانه که با یک خودروساز داخلی همکاری دارد می‌تواند منابع مالی لازم را برای بالا بردن توان تولید ودستمزد کارگرانش تامین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز