خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگری:

دلواپسان افزایش مزد جلوی یکه تازی وزارت بهداشت را بگیرند/ سوگند نمایندگان مجلس تا آخرین لحظه اعتبار دارد

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۷۰۸

دولت درحالی هنگام بابت افزایش ۱۴درصدی دستمزد با منت گذاشتن کارگران را جان به لب می‌کند که تاکنون برای کنترل زیاده خواهی پزشکانی که خواهان دست‌اندازی به منابع صندوق درمان تامین اجتماعی هستند، اقدامی نجام نداده است.

 «هادی ابوی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: با وجود آنکه مدیریت سازمان تامین اجتماعی مدام از به‌روز بودن تعهدات پرداخت شده این سازمان به مراکز ارائه خدمات دارویی و درمانی خبر می‌دهند اما هنوز داروخانه‌ها و درمانگاه‌هایی وجود دارند که از پذیرش بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خودداری می‌کنند.

وی بابیان اینکه بدحسابی و طولانی‌شدن زمان تسویه، حساب توجیه این مراکز برای ارائه نکردن خدمات به بیمه ‌شدگان تامین اجتماعی، افزود: در چنین شرایطی چگونه می‌توان انتظار داشت که با ادغام صندوق‌های درمانی در طرح توحول سلامت شرایط بهتر می‌شود؟

دبیرکانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری افزود: ناکارآمدی صندوق درمانی بیمه‌های اجتماعی از ارائه خدمات درمانی به بالابودن تعرفه‌های پزشکی تعیین شده از سوی مدیران وزارت بهداشت بازمی‌گردد.

وی مدعی شد: در شرایطی که هرسال یک اراده بالادستی برای پایین نگهداشتن دستمزد کارگران وجود دارد، همیشه شاهد سکوت دلواپسان افزایش مزد در برابر یکه‌تازی‌های پزشکان مستقر در وزارت بهداشت برای بالابردن تعرفه‌های پزشکی بوده‌ایم.

ابوی گفت: دولت درحالی هنگام بابت افزایش ۱۴درصدی دستمزد با منت گذاشتن کارگران را جان به لب می‌کند که تاکنون برای کنترل زیاده خواهی پزشکانی که خواهان دست‌اندازی به منابع صندوق درمان تامین اجتماعی هستند، اقدامی نجام نداده است.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری گفت: اکنون که در روزهای واپسین مجلس نهم هستیم بازهم مشاهده می‌کنیم که عده‌ای از نمایندگان مجلس بار دیگر قصد دارند تا به هواخی از مدیران وزارت بهداشت از آخرین فرصت‌ باقیمانده برای ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در نظام بیمه سلامت استفاده کنند.

وی بایادآوری سوگندی که نمایندگان مجلس در زمان ورود به خانه ملت خوانده‌اند، افزود: اگرحتی تنها چند روز تا پایان عمر اعتبارنامه نمایندگان باقیمانده باشد نمایندگان مجلس نباید رسالت قانونی خود را که همانا دفاع از حقوق قانونی ملت است فراموش کنند.

این فعال صنفی کارگری گفت: طرح تحول سلامت یک طرحی است که به دلیل زیاده خواهی نویسندگانش شکست آن از‌‌ همان آغاز مشخص بود اما اصرار مجریان این طرح در وزارت بهداشت باعث شد تا با تزریق منابع مالی صندوق‌های درمانی بیمه‌های اجتماعی زمان این شکست به تاخیر بیفتد و در ادامه همین مسیر است که می‌بینیم مدافعان این طرح با استفاده سفسطه گونه از قانون اینقدر بر ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در نظام بیمه سلامت اصرار دارند.

ابوی گفت: البته مدیران ارشد وزارت بهداشت می‌توانند همانطور که تا کنون با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای افکار عمومی مردم را در جهت دفاع از این طرح برنامه‌ریزی کرده‌اند در زمان فروپاشی طرح تحول سلامت نیز مخالفان این طرح را عامل شکست معرفی و خود را در مقام منجی سلامت مردم تبرئه کنند اما در عمل گذشت زمان است که نشان می‌دهد حق با مخالفان ادغام بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز