خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

ادغام تامین اجتماعی در تحول سلامت بی‌فایده است/ دولت به درمان جزیره‌ای خاتمه دهد

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۸۱۳

یک فعال صنفی کارگری می‌گوید می‌توان سازمان مستقلی را ایجاد کرد که تمام سازمان‌های خریدار و ارائه کننده خدمات درمان بر اساس پرداخت تعرفه‌های یکسان بیمه‌ای در آن تجمیع شوند.

 «علیرضا حیدری» در گفتگو با ایلنا با تاکید بر اینکه هدف دولت و وزارت بهداشت از ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی سرپوش گذاشتن بر کسری بودجه طرح بیمه سلامت است، اظهار داشت: دولت باید به جای فرافکنی، عوام فریبی و غارت اموال بیمه شدگان تامین اجتماعی هر چه سریع‌تر  با تعریف یک چارچوب مشخص و عدالتمند بیمه‌ای  به درمان جزیره‌ای پایان دهد.

حیدری با تاکید بر اینکه بیمه شدگان تامین اجتماعی تا ۷ برابر دستمزد‌هایشان بیمه پرداخت می‌کنند، افزود: به جای طرح پیشنهادی ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی می‌توان یک سازمان مستقل بیمه‌ای را شکل داد که تمام سازمان‌های خریدار و ارائه کننده درمان بر اساس پرداخت تعرفه‌های یکسان بیمه‌ای و تعریف سرانه درمان تجمیع شوند.

دبیر اتحادیه پیش کسوتان جامعه کارگری ادامه داد: در حال حاضر مدیران وزارت بهداشت با همراهی نمایندگان مجلس  قصد دست اندازی دوباره به منابع صندوقی را دارد که تا پیش از این مجموعه دولت هرگز سرانه درمان و بدهی‌های میلیاردهای خود را به آن پرداخت نکرده‌بود و حال نیز قصد دارند تا با پول کارگران تعهداتی را که نسبت به سایر گروه‌های اجتماعی بر اساس مصوبات خود دارد بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان سازمان بیمه سلامت به دلیل انباشت تعهدات دولت به این صندوق شدیدا ناراضی هستند، اظهار داشت: حال این از شرعی قابل قبول است که صندوقی را که تا این اندازه به دلیل بی‌تدبیرهای دولت آسیب پذیر شده با یک سازمان ورشکسته بیمه‌ای که از نظر ارائه خدمات درمانی باکیفیت به بیمه شدگانش ناتوان است ادغام کرد.

دبیر اتحادیه پیش کسوتان جامعه کارگری در پایان تصریح کرد: کارگران به این دستمزد اندک همه سال حق بیمه نمی‌پردازند که حال منابعشان جای دیگر خرج شود از این رو به هر طریقی که شده مخالفتمان را با این ادغام اعلام می‌کنیم و وزیر بهداشت می‌خواهیم که برای جبران کسری بودجه وزارت خانه خود فکر دیگری بکند و به سفره کوچک کارگران دست اندازی نکند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز